Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Přírodopis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Přírodopis"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka přírodopisu a environmentální výchovy v prostředí botanických zahrad České republiky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Unie botanických zahrad České republiky organizuje za podpory ESF projekt v pěti botanických zahradách. Příspěvek podává bližší informace o tomto projektu.
Autor Unie botanických zahrad ČR

Pojetí vzdělávací oblasti Člověk a příroda v RVP ZV

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Autor se věnuje společným rysům vzdělávacích oborů a metodologii v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Dále se věnuje problému zařazení zeměpisu do této oblasti, ačkoli není čistě přírodovědnou disciplínou.
Autor Jan Maršák

Památník Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Středočeský kraj patří mezi největší územní celky České republiky. Ale nejen díky tomu se na jeho území nachází velké kulturní dědictví spojené s mnoha významnými osobnostmi nebo důležitými událostmi naší historie. Do jednotlivých kulturních institucí kraje vás budeme postupně zvát. V tomto článku zavítáme do Památníku Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše.
Autor Památník Karla Čapka

Výuka environmentální výchovy a přírodopisu na ZŠ prostřednictvím badatelsky orientovaných aktivit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje pedagogům celkem 10 projektů, které mohou být zajímavým zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění badatelsky orientovaných aktivit při výuce přírodopisu a environmentální výchovy.
Autor Jakub Holec

Chytré aplikace k poznávání přírody kolem nás

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se zaměřuje na využívání volně dostupných aplikací k určování rostlin, živočichů a hub včetně sdílení vlastního pozorování přírody s odbornou komunitou. Obsahem článku jsou vybrané aplikace a webové stránky, které je možné snadno využívat ve výuce přírodopisu venku i ve třídě za účelem zaznamenávání, uchovávání a sdílení vlastních pozorování žáků. Žáci tím mohou přispět k mapování druhů ve své obci, ale i v celosvětovém měřítku, čímž se zapojí do skutečné výzkumné práce i do ochrany přírody. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jakub Holec
Celkem: 5