Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Přírodopis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Přírodopis"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pojetí vzdělávací oblasti Člověk a příroda v RVP ZV

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Autor se věnuje společným rysům vzdělávacích oborů a metodologii v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Dále se věnuje problému zařazení zeměpisu do této oblasti, ačkoli není čistě přírodovědnou disciplínou.
Autor Jan Maršák

Vyučovací předmět vytvořený ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je námětem pro rozpracování samostatného vyučovacího předmětu vytvořeného z oboru Výchova ke zdraví.
Autor Hana Pernicová

Východiska pro mezioborovou integraci vzdělávacích oborů Výchova ke zdraví a Přírodopis, Výchova ke zdraví a Výchova k občanství

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší návod na koncepci mezioborové integrace výše zmíněných vzdělávacích oborů a oblastí.
Autor Hana Pernicová

Vyučovací předmět vytvořený ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je námětem pro rozpracování samostatného vyučovacího předmětu vytvořeného z oboru Výchova ke zdraví.
Autor Hana Pernicová

Jak učit kroužkovce zábavnou formou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je námětem na praktické cvičení z biologie živočichů. V článku je popsáno, jaké znalosti a dovednosti si žáci mohou osvojit během pozorování žížaly obecné a jak efektivně tuto vyučovací hodinu připravit.
Autor Dana Sládková

Podzimní celoškolní ekologický projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jednodenní výukový projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k životnímu prostředí a k vlastnímu zdraví. Smyslem projektu je rovněž prohloubení vztahů mezi žáky navzájem a mezi žáky a učiteli. Projekt byl uskutečněn v málotřídní škole ZŠ Olomouc - Droždín.
Autor Bronislava Nováková

Přírodovědné portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se týká využití portfolia v přírodopisu. Ukazuje netradiční způsob výuky se zařazením modelové hodiny přírodopisu pro rodiče žáků.
Autor Bohuslava Jochová

Riskuj - Aminokyseliny, peptidy a bílkoviny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivizující hra, která velkou měrou motivuje žáky k dalšímu získávání poznatků v oblasti Člověk a příroda.
Autor Alena Jedličková

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha

Přírodovědná cvičení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.
Autor VÚP Praha
Celkem: 64