Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Osobnostní a sociální výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Osobnostní a sociální výchova"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu Komunikace - 5. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): efektivní strategie: asertivní komunikace, dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci, otevřená a pozitivní komunikace; pravda, lež a předstírání (sebescénování) v komunikaci
Autor Josef Valenta

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 4. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): specifické komunikační dovednosti: monologické formy – vstup do tématu „rétorika“; dialog (vedení dialogu, jeho pravidla a řízení, typy dialogů); komunikace v různých situacích (informování, odmítání, omluva, pozdrav, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjednávání, vysvětlování, žádost apod.)
Autor Josef Valenta

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 3. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): řeč těla, řeč zvuků a slov, řeč předmětů a prostředí vytvářeného člověkem, řeč lidských skutků; cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání; dovednosti pro sdělování verbální i neverbální (technika řeči, výraz řeči, cvičení v neverbálním sdělování)
Autor Josef Valenta

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Organizační formy výuky OSV a rozvíjení komunikativních dovedností
Autor Josef Valenta

OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nová obsahová podpora rozpracovává a aktualizuje dílčí témata a náměty tematického okruhu Komunikace. Díky tomuto kroku se podoba zpracování OSV více přibližuje zpracování vzdělávacího obsahu vzdělávacích oborů v RVP ZV (doporučené očekávané výstupy OSV svou formou odpovídají očekávaným výstupům vzdělávacích oborů, konkretizace obsahu tematického okruhu Komunikace svou formou odpovídá doporučenému učivu vzdělávacích oborů.
Autor Josef Valenta

Rozvoj dovedností poznávání – vnímání a soustředění

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento příspěvek navazuje na článek „Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: „Úvod“ a přináší praktické náměty pro realizaci kurzů OSV v nejnižších třídách ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Emoce a jejich vyjadřování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento příspěvek navazuje na článek „Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ: Úvod“ a přináší praktické náměty pro realizaci kurzů OSV v nejnižších třídách ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Výuka OSV v prvních dvou ročnících ZŠ – Úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je teoretickým úvodem k sérii prakticky zaměřených příspěvků, zabývajících se výukou OSV v prvních dvou ročnících ZŠ.
Autor Monika Jirsáková

Jádrové činnosti – spojnice na ose „cíl“ a „metoda“ osobnostní a sociální výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vychází z autorových poznatků z výzkumu praxe na poli didaktiky a metodiky osobnostní a sociální výchovy. Životní dovednosti jako „kurikulum“ mohou být někdy pedagogickým oříškem… Článek se zabývá „převodním kolečkem“ mezi (činnostní a praktickou) formulací cíle žákova učení a vybranou metodou/aktivitou, jejímž prostřednictvím má žák cíle dosáhnout. Uvádí příklady tzv. cílových jádrových činností a tzv. technických jádrových činností, které společně vytvářejí konkrétní metodu učení.
Autor Josef Valenta

Vzdělávací program třídy Tygříků

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí nahlédnutí do plánování dvoutřídní mateřské školy – do třídy Tygříků. Třídní vzdělávací program jsme sestavily tak, aby svým obsahem odpovídal věku, možnostem, zájmům i potřebám dětí konkrétní třídy a svou formou způsobu naší práce v konkrétní třídě.
Autor Alžběta Palatinová
Celkem: 50