Jak je možné zařadit Výchovu ke zdraví do školního vzdělávacího programu, integrovat ji se vzdělávacím oborem Přírodopis a průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova a propojit ji se školním preventivním programem.
Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory nejen na něj, ale i na jednotlivé skupiny obyvatel.
Zpracování Osobnostní a sociální výchovy a Environmentální výchovy do soustavy projektů pro 1. a 2. stupeň ZŠ ve vazbě na rozvíjení klíčových kompetencí a týmovou práci učitelů.
Autorka v příspěvku seznamuje s metodikou lekce nazvané Kodex cti, která je příkladem samostatné výuky Osobnostní a sociální výchovy. Metodický materiál je výstupem vzdělávacího projektu "Dokážu to?" a je poskytnut v rámci spolupráce s o.s. AISIS a jeho portálem MujNet.