Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Příklad výchovně-dramatické aktivity rozvíjející osobnost žáků a jejich vztahy
| Dramatická výchova je vhodným prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáků. V rámci vybrané výchovně-dramatické aktivity „What are you doing?“ dochází k vývoji komunikativních a sociálních kompetencí. Aktivitu je možné využít zejména v novém třídním kolektivu jako jednu z možností k vzájemnému poznání a stmelení žáků.  | Martina Strnadová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
17. 01. 2018 |
4717 |
Jak mohou různé inteligence „Multiple Intelligenzen
| Využití znalostí různých druhů inteligence při výuce německého jazyka, představení konceptu mnohočetné inteligence „Multiple Intelligenzen“, co má společného s výukou, jak pomoci žákům rozvíjet své kognitivní znalosti, příklady z praxe.  | Ivana Frýbová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
31. 05. 2017 |
5105 |
OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu Komunikace - 5. část
| Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): efektivní strategie: asertivní komunikace, dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci, otevřená a pozitivní komunikace; pravda, lež a předstírání (sebescénování) v komunikaci  | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 06. 2016 |
3589 |
OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 4. část
| Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): specifické komunikační dovednosti: monologické formy – vstup do tématu „rétorika“; dialog (vedení dialogu, jeho pravidla a řízení, typy dialogů); komunikace v různých situacích (informování, odmítání, omluva, pozdrav, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjednávání, vysvětlování, žádost apod.)  | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 06. 2016 |
3331 |
OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 3. část
| Dílčí téma (výklad obsahový a didaktický/jak se téma má/dá učit): řeč těla, řeč zvuků a slov, řeč předmětů a prostředí vytvářeného člověkem, řeč lidských skutků; cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání; dovednosti pro sdělování verbální i neverbální (technika řeči, výraz řeči, cvičení v neverbálním sdělování)
 | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 06. 2016 |
3337 |
OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 2. část
| Organizační formy výuky OSV a rozvíjení komunikativních dovedností  | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 06. 2016 |
4023 |
OSV: Konkretizace obsahu tematického okruhu komunikace - 1. část
| Nová obsahová podpora rozpracovává a aktualizuje dílčí témata a náměty tematického okruhu Komunikace. Díky tomuto kroku se podoba zpracování OSV více přibližuje zpracování vzdělávacího obsahu vzdělávacích oborů v RVP ZV (doporučené očekávané výstupy OSV svou formou odpovídají očekávaným výstupům vzdělávacích oborů, konkretizace obsahu tematického okruhu Komunikace svou formou odpovídá doporučenému učivu vzdělávacích oborů.  | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 06. 2016 |
4558 |
Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk: Čtvero ročních období
| Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk nabízí inspiraci podloženou velkou zkušeností, navíc inspiraci, která je přenositelná do běžného školního prostředí, a která využívá každodenních situací.
Článek představuje návrh projektu pro 1. ročník na téma ročních období.  | Eva Machková (ed.) |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 06. 2013 |
13594 |
Veverka Čiperka
| Vzdělávání předškolních dětí, které přihlíží k získávání konkrétních očekávaných výstupů RVP PV. Využívá zájem dětí o příběh veverky.  | Alžběta Palatinová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
1 komentář |
16. 01. 2013 |
22245 |
Pohádková rodina
| Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které dětem umožňují setkání s pohádkovou rodinou, a to prostřednictvím veršované pohádky.  | Bc. Radmila Michlíčková |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
|
10. 05. 2012 |
42396 |