Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Hodnocení žáků-cizinců na ZŠ Curie
| Na Základní škole náměstí Curieových v Praze se vzdělává velké množství žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Škola vypracovala vlastní systém vzdělávání, jehož důležitou součástí je i hodnocení. Článek popisuje, jak je hodnocení ukotveno v ŠVP, jak jsou žáci hodnoceni průběžně i na vysvědčení. Vše je doplněno o praktické ukázky.  | Jana Andrle |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 03. 2019 |
3099 |
Navázání spolupráce mezi školou a rodinou žáka-cizince
| Autorka popisuje, jak lze prostřednictvím adaptačního víkendu nastavit efektivní spolupráci mezi rodinou žáka-cizince a školou a přispět k bezproblémové integraci do třídního kolektivu. Článek je doplněn o praktickou ukázku aktivit a odkazem na videohospitaci.  | Mgr. Jana Muziková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
01. 07. 2019 |
1848 |
Ověření znalosti češtiny při přijímacím řízení na SŠ
| Obchodní akademie Kollárova vypracovala vlastní systém ověřování úrovně znalosti češtiny u žáků, kteří ukončili povinné vzdělávání v zahraničí a nemusí konat jednotnou přijímací zkoušku z českého jazyka. Článek obsahuje konkrétní postupy ověření.  | Mgr. Radka Nevosadová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 07. 2019 |
2095 |
Hra ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem
| Počet žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen žáků s OMJ), kteří přicházejí do základní školy s omezenou znalostí českého jazyka, se zvyšuje a jejich vzdělávání není snadné. Následující text je určen pro učitele, kteří tyto žáky mají ve svých třídách a jejichž úkolem je nejen žáky českému jazyku a dalším oborům učit, ale poskytnout jim takovou oporu, aby se do vyučovacího procesu mohli aktivně zapojit a nebyli pasivními diváky.
Aby žák s OMJ vykonal stejnou práci jako jeho spolužáci, musí vynaložit větší úsilí. Může tedy být více unaven, což se projeví nesoustředěním a unikáním do jeho vnitřního světa. Z toho vyplývá, že potřebuje při výuce více a častěji motivovat. Takovou motivací mohou být vhodně zařazené hry, které navíc poslouží k rozvíjení komunikačních dovedností (naslouchání, mluvení, čtení, psaní).  | Daniela Pavlová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 09. 2019 |
2397 |
Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami
| Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále poukazuje na speciální vzdělávací potřeby žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a způsoby využití digitálních technologií při kompenzaci obtíží ve výuce a podpoře procesu učení. Na konec uvádí výzvy, kterým učitelé mohou čelit při využívání digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.  | Alice Kourkzi |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 01. 2021 |
1438 |
Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem na Karlínské obchodní akademii
| Karlínskou obchodní akademii navštěvuje několik desítek žáků s odlišným mateřským jazykem. Školní psycholožka Barbora Růžičková popisuje podporu, kterou jim škola nabízí.  | Mgr. Barbora Růžičková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 07. 2019 |
2506 |