Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Hodnocení na montessori škole Duhovka – sběr dat a shrnutí
| Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Třetí díl pojednává o technikách sběru dat a shrnutí k tématu hodnocení žáků.  | Mgr. Barbora Viktorinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2019 |
1419 |
Hodnocení na montessori škole Duhovka – přístup k hodnocení
| Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Druhý díl seriálu představuje přístup k hodnocení.  | Mgr. Barbora Viktorinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2019 |
2127 |
Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy
| Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.  | Mgr. Barbora Viktorinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2019 |
1318 |
Cesty k rozvíjení gramotností žáků
| Škola by měla hledat stále nové cesty a strategie, které vedou k vytváření efektivního edukativního prostředí pro všechny žáky. Žáci by měli do tohoto prostředí chodit rádi, měli by se rádi vzdělávat. Pokud pedagogové podporují jejich spolupráci a aktivní účast na procesu vzdělávání, škola se zaměřuje na mezilidské vztahy a kulturu, pak se lépe daří rozvíjet potenciál žáků s ohledem na jejich osobní maximum.
Příspěvek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Markéta Olbertová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 01. 2019 |
1850 |
Má pedagogika Marie Montessori něco společného s technologiemi?
| Článek informuje o možnostech, které dovolují současné technologie využít v souladu se zásadami uplatňovanými v rámci pedagogiky Marie Montessori – poznávání všemi smysly. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Petra Černá |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
20. 06. 2016 |
4863 |
Montessori mateřská škola a základní škola v Itálii
| Tento článek jsem napsala na základě mého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat v mateřské a základní škole L´Opera Nazionale Montessori v Římě. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Itálii.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
12. 01. 2016 |
6741 |
Nástroje hodnocení podporující objevování a učení
| Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení. Cílem článku je zaznamenat ty nástroje, které by žáky efektivně prováděly procesem učení, které by byly ze strany učitele zvládnutelné, které integrují spolupráci s rodiči a jsou jasné pro vedení školy, kolegy, inspekci. Základními kritérii pro jejich výběr byla srozumitelnost hodnocení, věcnost, pozitivní zaměření, individuální vztahová norma a pozitivní zkušenosti učitelů.  | Táňa Kadlecová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
22. 06. 2011 |
7782 |
Montessori: náměty pro anglický jazyk
| Tento příspěvek obsahuje několik námětů na aktivity, které podporují procvičování mluveného projevu v anglickém jazyce hravou formou. Tyto aktivity podporují u dětí rozvoj komunikačních dovedností a poskytují jim radost ze schopnosti komunikovat v cizím jazyce.  | Erika Vangorová |
Informativní příspěvek
|
 |
|
|
1 komentář |
11. 04. 2011 |
8237 |
Angličtina metodou Montessori: jak začít?
| Cílem tohoto příspěvku je pomoci těm, kteří začínají s výukou angličtiny metodou Montessori, vytvořit celoroční plán výuky s jasnými výstupy. Kromě plánu tento článek popisuje také základní strukturu vyučovací hodiny.  | Erika Vangorová |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
 |
|
|
1 komentář |
21. 12. 2010 |
18084 |
Montessori: Projekt Voda
| Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Voda realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Žáci v rámci projektu procvičují čtení, psaní, gramatiku, počítání, sestavují příběhy, dopisy a básničky a pracují na pokusech. Součástí projektu jsou exkurze a výlety.  | Kamila Randáková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
07. 12. 2009 |
39857 |