Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Montessori"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Montessori"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Autor Mgr. Barbora Viktorinová

Hodnocení na montessori škole Duhovka – sběr dat a shrnutí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů. Třetí díl pojednává o technikách sběru dat a shrnutí k tématu hodnocení žáků.
Autor Mgr. Barbora Viktorinová

Cesty k rozvíjení gramotností žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Škola by měla hledat stále nové cesty a strategie, které vedou k vytváření efektivního edukativního prostředí pro všechny žáky. Žáci by měli do tohoto prostředí chodit rádi, měli by se rádi vzdělávat. Pokud pedagogové podporují jejich spolupráci a aktivní účast na procesu vzdělávání, škola se zaměřuje na mezilidské vztahy a kulturu, pak se lépe daří rozvíjet potenciál žáků s ohledem na jejich osobní maximum. Příspěvek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Hodnocení na montessori škole Duhovka – přístup k hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů. Druhý díl seriálu představuje přístup k hodnocení.
Autor Mgr. Barbora Viktorinová

Má pedagogika Marie Montessori něco společného s technologiemi?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek informuje o možnostech, které dovolují současné technologie využít v souladu se zásadami uplatňovanými v rámci pedagogiky Marie Montessori – poznávání všemi smysly.
Autor Petra Černá

Montessori mateřská škola a základní škola v Itálii

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě mého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat v mateřské a základní škole L´Opera Nazionale Montessori v Římě. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Itálii.
Autor Lucie Zormanová

Nástroje hodnocení podporující objevování a učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení. Cílem článku je zaznamenat ty nástroje, které by žáky efektivně prováděly procesem učení, které by byly ze strany učitele zvládnutelné, které integrují spolupráci s rodiči a jsou jasné pro vedení školy, kolegy, inspekci. Základními kritérii pro jejich výběr byla srozumitelnost hodnocení, věcnost, pozitivní zaměření, individuální vztahová norma a pozitivní zkušenosti učitelů.
Autor Táňa Kadlecová

Montessori: náměty pro anglický jazyk

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento příspěvek obsahuje několik námětů na aktivity, které podporují procvičování mluveného projevu v anglickém jazyce hravou formou. Tyto aktivity podporují u dětí rozvoj komunikačních dovedností a poskytují jim radost ze schopnosti komunikovat v cizím jazyce.
Autor Erika Vangorová

Montessori: Projekt Světlo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Světlo realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.
Autor Kamila Randáková

Montessori: Náměty pro prvouku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek obsahuje náměty pro vyučovací předmět prvouka, které jsou zaměřeny na poznávání a procvičování času. Jedná se o témata Hodiny, Roční období a Kalendář.
Autor Kamila Randáková
Celkem: 15