Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Mnichovská dohoda"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Mnichovská dohoda"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro ZŠ: Den kdy byla podepsána mnichovská dohoda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s příčinami, výsledky a důsledky mnichovské dohody především v souvislosti se situací ve 30. letech 20. století. Lekce se zaměřuje na rozmanité možnosti výkladu minulosti a měla by žákům objasnit, že výklad dějin pochází vždy z určitého úhlu. Klíčová otázka – je filmový dokument natočen z českého úhlu pohledu? Je objektivní? Aktivita dále pracuje s karikaturou, myšlenkovou mapou, dobovou poezií a přesahuje do širšího kontextu tehdejšího světa. Dotýká se z českého úhlu pohledu problematické otázky – nebyl na mnichovském řešení určitý podíl spravedlivého/spravedlivějšího uspořádání poměrů? Aktivita však nechce bourat nějaká tradiční vysvětlení, chce poukázat na rozdíl mezi fakty a interpretacemi.
Autor Josef Märc

Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u některých z nich. Cílem je v žácích ještě více podpořit vědomí, jak tragické situace byly s válkou spojeny a jak zoufalý osud přinesla milionům lidí. Poslední hodina bloku je vzpomínkou na místní oběti této války a žáci navštíví pamětní místo. Dle možností lze přiřadit i následnou besedu s pamětníkem.
Autor Ivana Syrovátková

Mnichovská dohoda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zajímavým propojením dějepisu a průřezových témat Osobnostní a sociální výchova a Výchova demokratického občana. V této aktivitě žáci volí prezidenta ČSR a připravují pro něj podklady, zda přijmout mnichovský diktát či nikoliv.
Autor Vlastimil Loucký
Celkem: 3