Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Užití grafického schématu ke zdokonalenému čtení matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se čtenáři seznámí s využitím grafických schémat při čtení matematických textů.
Autor Stephania Braselton

Čtyři geometrické příběhy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí čtyři netradiční náměty na využití krátkých příběhu v matematice, konkrétně při řešení geometrických úloh.
Autor Filip Roubíček

Pojetí vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průvodce pojetím vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP ZV
Autor Jiří Brant

Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů. Z hlediska osvojování matematického obsahu se jednalo o rozvoj rovinné představivosti při manipulativní činnosti. Žáci pracovali metodou pokus/omyl, pracovali s chybou, kontrolovali dodržování zadaných vstupních podmínek, zaváděli do své práce systém a snažili se vyřešit problém do konce. Tím byla rozvíjena řada složek matematické gramotnosti. Díky aktivitě šestiúhelníky byla rozvíjena spolupráce a komunikace při práci ve dvojici a osvojována dovednost sebehodnocení podle zadaných kritérií.
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace, Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová Ph.D.

Rozvoj klíčových kompetencí v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V hodinách matematiky lze jednoduchým způsobem rozvíjet řadu klíčových kompetencí u žáků. Článek připomíná některé možnosti.
Autor Marta Šíbová

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 4. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v RVP G.
Autor Emil Calda

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 5. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v RVP G.
Autor Emil Calda

Finanční gramotnost v učebnicích matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek hodnotí obsah některých současných učebnic matematiky pro základní a střední školy z pohledu budování finanční gramotnosti žáků. Upozorňuje na nejčastěji uváděné typy matematických úloh a poukazuje na další vhodné úlohy z této oblasti.
Autor Jarmila Robová

Nástin metodiky situačně orientovaných slovních úloh v málotřídní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Málotřídní základní škola ve Vyskytné nad Jihlavou vede žáky k jedněm z nejvyšších kognitivních dimenzí – k tvořivé práci s texty, jež si sami žáci vytvářejí. Jedná se o vytváření textu slovních úloh ve vyučovacích hodinách českého jazyka a jeho využití (řešení) ve vyučovacích hodinách matematiky.
Autor Alena Rakoušová
Celkem: 11