Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace, Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová Ph.D.

Významná výročí v roce 2019 – matematika: Leonardo da Vinci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V roce 2019, konkrétně 2. května, uplyne přesně 500 let od úmrtí Leonarda da Vinciho. Tento muž, který se stal ztělesněním označení renesanční osobnost, se podílel na pokroku v široké škále odvětví a jeho díla a vynálezy patří mezi ta nejcennější a nejuznávanější.
Autor Václav Bendl

Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů. Z hlediska osvojování matematického obsahu se jednalo o rozvoj rovinné představivosti při manipulativní činnosti. Žáci pracovali metodou pokus/omyl, pracovali s chybou, kontrolovali dodržování zadaných vstupních podmínek, zaváděli do své práce systém a snažili se vyřešit problém do konce. Tím byla rozvíjena řada složek matematické gramotnosti. Díky aktivitě šestiúhelníky byla rozvíjena spolupráce a komunikace při práci ve dvojici a osvojována dovednost sebehodnocení podle zadaných kritérií.
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Finanční gramotnost v učebnicích matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek hodnotí obsah některých současných učebnic matematiky pro základní a střední školy z pohledu budování finanční gramotnosti žáků. Upozorňuje na nejčastěji uváděné typy matematických úloh a poukazuje na další vhodné úlohy z této oblasti.
Autor Jarmila Robová

Čtyři geometrické příběhy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí čtyři netradiční náměty na využití krátkých příběhu v matematice, konkrétně při řešení geometrických úloh.
Autor Filip Roubíček

Užití grafického schématu ke zdokonalenému čtení matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se čtenáři seznámí s využitím grafických schémat při čtení matematických textů.
Autor Stephania Braselton

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 5. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v RVP G.
Autor Emil Calda

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 4. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v RVP G.
Autor Emil Calda

Nástin metodiky situačně orientovaných slovních úloh v málotřídní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Málotřídní základní škola ve Vyskytné nad Jihlavou vede žáky k jedněm z nejvyšších kognitivních dimenzí – k tvořivé práci s texty, jež si sami žáci vytvářejí. Jedná se o vytváření textu slovních úloh ve vyučovacích hodinách českého jazyka a jeho využití (řešení) ve vyučovacích hodinách matematiky.
Autor Alena Rakoušová

Pojetí vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průvodce pojetím vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP ZV
Autor Jiří Brant
Celkem: 11