Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"


Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hrad

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Skupinová výuka v hodinách matematiky
Autor Jana Šenfelderová

Finanční gramotnost v učebnicích matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek hodnotí obsah některých současných učebnic matematiky pro základní a střední školy z pohledu budování finanční gramotnosti žáků. Upozorňuje na nejčastěji uváděné typy matematických úloh a poukazuje na další vhodné úlohy z této oblasti.
Autor Jarmila Robová

Dotyková tabule ve vyučování matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Součástí vybavení tříd se postupně stává nový typ tabule, spojené s výpočetní technikou. Jedná se o multifunkční zařízení, které plně nahradí klasickou tabuli a svou schopností ovládat výpočetní techniku se stává pro výuku daleko využitelnější. Ovládá se dotykem, proto ji označujeme jako dotykovou tabuli.
Autor PaedDr. Josef Kubeš

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace, Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová Ph.D.

Desetinná čísla kolem nás

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje aktivitu, při které si žáci uvědomí význam desetinných čísel a procvičí si početní operace s nimi.
Autor Jana Linhartová

Dělitelnost v úlohách matematických soutěží

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příloze příspěvku naleznete řešené úlohy, které lze využít ve čtyřletých gymnáziích nebo na vyšším stupni gymnázií víceletých při práci s nadanými žáky.
Autor Mgr. Radek Horenský

Čtyři geometrické příběhy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí čtyři netradiční náměty na využití krátkých příběhu v matematice, konkrétně při řešení geometrických úloh.
Autor Filip Roubíček

Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Vzdělávání pro 21. století je spojeno s pojmem funkční gramotnost. Pod tímto pojmem si můžeme představit rozvíjení takových schopností a dovedností, které umožňují např. tvořivé řešení problémů, kritické myšlení, porozumění různým typům médií a technologií, vzájemnou spolupráci a zodpovědnost za sebe sama. Dá se předpokládat, že to všechno bude žák potřebovat nejen ve škole, ale především ve svém vlastním životě. Předkládaný text popisuje konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole a která si dává za cíl ukázat jednu z možností, jak může učitel využít potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i čtenářské a digitální gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Celoškolní celoroční projekty v praxi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.
Autor Miroslava Křupalová

Anatomie v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento příklad dobré praxe ukazuje možnosti využití výpočetní techniky v hodinách matematiky s přesahem do vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Autor VÚP Praha
Celkem: 40