Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tvořivá škola - Početní divadélko

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Informace o didaktické pomůcce Početní divadélko vytvořené pro začátky činnostního učení v matematice.
Autor Čeněk Rosecký

Tvořivá škola - přípravná početní cvičení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Informace o významu tvz. předpočtářského období, charakteristika základních didaktických metod a postupů činnostního učení.
Autor Čeněk Rosecký

Užití exponenciální rovnice ve středoškolské praxi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek ukazuje užití teorie exponenciální rovnice v běžné středoškolské praxi. V uvedeném příkladu jde o propojení matematiky s významnou geografickou disciplínou - demografií.
Autor Josef Vondra

Užití grafického schématu ke zdokonalenému čtení matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se čtenáři seznámí s využitím grafických schémat při čtení matematických textů.
Autor Stephania Braselton

V čem se zhoršujeme? (TIMSS 2007)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvěk přináší výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 zaměřeného na matematiku a přrodní vědy a zamýšlí se nad jeho výsledky.
Autor Jana Hrubá

Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Procvičování základních vlastností polynomických a racionálních funkcí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Prostřednictvím hry si žáci ve skupinkách opakují a procvičují základní vlastnosti polynomických a racionálních lomených funkcí. Hra Pexeso je zprostředkována pomocí prezentace a dataprojektoru.
Autor RNDr. Peter Krupka, Ph.D.

Výroky a jejich negace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro ilustraci jsou v příspěvku uvedeny konkrétní úlohy.
Autor Jarmila Robová

Výuka matematiky za pomoci ICT

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Alternativní forma výuky matematiky pomocí online tréninkové aplikace Numericum. Jedná se o interaktivní výuku výpočetních postupů, která může sloužit jako skvělý doplněk běžných hodin či jako forma procvičování pro žáky. Zkušenosti z testování naznačují, že aplikace studenty baví natolik, že si matematiku z vlastní iniciativy procvičují i sami doma.
Autor Jan Siuda

Významná výročí v roce 2019 – matematika: Leonardo da Vinci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V roce 2019, konkrétně 2. května, uplyne přesně 500 let od úmrtí Leonarda da Vinciho. Tento muž, který se stal ztělesněním označení renesanční osobnost, se podílel na pokroku v široké škále odvětví a jeho díla a vynálezy patří mezi ta nejcennější a nejuznávanější.
Autor Václav Bendl

Život v naší obci ukrytý v číslech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborového cíle vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy zaměřeného na naplánování a provedení jednoduchého statistického šetření, které se vztahuje k místu, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována podle podmínek malé vesnické školy a ukazuje jednu z možností realizace daného tématu podle potřeb žáků na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Martin Müller
Celkem: 40