Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"


Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prokládání polynomiální funkce zadanými body

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje polynomiální interpolace, tj. prokládání polynomiální křivky danými body, ve formě výukového materiálu (nejen) k samostudiu pro nadané žáky. Tento materiál může být odrazovým můstkem pro seminární práce a projekty.
Autor Karel Pazourek

Rozvoj klíčových kompetencí v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V hodinách matematiky lze jednoduchým způsobem rozvíjet řadu klíčových kompetencí u žáků. Článek připomíná některé možnosti.
Autor Marta Šíbová

Celoškolní celoroční projekty v praxi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.
Autor Miroslava Křupalová

Užití grafického schématu ke zdokonalenému čtení matematiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se čtenáři seznámí s využitím grafických schémat při čtení matematických textů.
Autor Stephania Braselton

Inspirace AZ kvízem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nechte se inspirovat televizní soutěží a připravte hru pro téměř kteroukoli hodinu.
Autor Zdena Effová

Písemná práce z matematiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita je zaměřená na možnost volby žáků při řešení matematických úloh s následnou diskusí, podle čeho úlohy vybírali.
Autor Irena Dvořáková

Výuka matematiky za pomoci ICT

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Alternativní forma výuky matematiky pomocí online tréninkové aplikace Numericum. Jedná se o interaktivní výuku výpočetních postupů, která může sloužit jako skvělý doplněk běžných hodin či jako forma procvičování pro žáky. Zkušenosti z testování naznačují, že aplikace studenty baví natolik, že si matematiku z vlastní iniciativy procvičují i sami doma.
Autor Jan Siuda

Finanční gramotnost v učebnicích matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek hodnotí obsah některých současných učebnic matematiky pro základní a střední školy z pohledu budování finanční gramotnosti žáků. Upozorňuje na nejčastěji uváděné typy matematických úloh a poukazuje na další vhodné úlohy z této oblasti.
Autor Jarmila Robová

Inspirace z oborových didaktik I.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.
Autor kolektiv autorů

Život v naší obci ukrytý v číslech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborového cíle vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy zaměřeného na naplánování a provedení jednoduchého statistického šetření, které se vztahuje k místu, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována podle podmínek malé vesnické školy a ukazuje jednu z možností realizace daného tématu podle potřeb žáků na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Martin Müller
Celkem: 40