Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"


Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Stavba kouzelného městečka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoroční výchovný projekt zaměřený především na získávání nových poznatků a rozvíjení myšlení a fantazie. Projekt byl uskutečněn při malotřídní škole ve Slavkovicích ve školním roce 2004/2005.
Autor Ivana Staňková

Škola z ptačí perspektivy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy zaměřenou na rozvíjení prostorové představivosti a orientace. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována v 1. třídě větší městské školy a ukazuje, jak lze námět modifikovat podle podmínek na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů. Z hlediska osvojování matematického obsahu se jednalo o rozvoj rovinné představivosti při manipulativní činnosti. Žáci pracovali metodou pokus/omyl, pracovali s chybou, kontrolovali dodržování zadaných vstupních podmínek, zaváděli do své práce systém a snažili se vyřešit problém do konce. Tím byla rozvíjena řada složek matematické gramotnosti. Díky aktivitě šestiúhelníky byla rozvíjena spolupráce a komunikace při práci ve dvojici a osvojována dovednost sebehodnocení podle zadaných kritérií.
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Rozvoj klíčových kompetencí v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V hodinách matematiky lze jednoduchým způsobem rozvíjet řadu klíčových kompetencí u žáků. Článek připomíná některé možnosti.
Autor Marta Šíbová

Řešení problému se čtvercem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.
Autor Eva Zelendová

Prokládání polynomiální funkce zadanými body

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje polynomiální interpolace, tj. prokládání polynomiální křivky danými body, ve formě výukového materiálu (nejen) k samostudiu pro nadané žáky. Tento materiál může být odrazovým můstkem pro seminární práce a projekty.
Autor Karel Pazourek

Příklady snadno a rychle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.
Autor Hana Kuciánová

Pojetí vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průvodce pojetím vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP ZV
Autor Jiří Brant

Písemná práce z matematiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita je zaměřená na možnost volby žáků při řešení matematických úloh s následnou diskusí, podle čeho úlohy vybírali.
Autor Irena Dvořáková

Nástin metodiky situačně orientovaných slovních úloh v málotřídní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Málotřídní základní škola ve Vyskytné nad Jihlavou vede žáky k jedněm z nejvyšších kognitivních dimenzí – k tvořivé práci s texty, jež si sami žáci vytvářejí. Jedná se o vytváření textu slovních úloh ve vyučovacích hodinách českého jazyka a jeho využití (řešení) ve vyučovacích hodinách matematiky.
Autor Alena Rakoušová
Celkem: 40