Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Významná výročí v roce 2019 – matematika: Leonardo da Vinci
| V roce 2019, konkrétně 2. května, uplyne přesně 500 let od úmrtí Leonarda da Vinciho. Tento muž, který se stal ztělesněním označení renesanční osobnost, se podílel na pokroku v široké škále odvětví a jeho díla a vynálezy patří mezi ta nejcennější a nejuznávanější.  | Václav Bendl |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 05. 2019 |
2941 |
Dělitelnost v úlohách matematických soutěží
| V příloze příspěvku naleznete řešené úlohy, které lze využít ve čtyřletých gymnáziích nebo na vyšším stupni gymnázií víceletých při práci s nadanými žáky.  | Mgr. Radek Horenský |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
21. 04. 2010 |
10454 |
Jak učím matematiku II
| Článek je druhým dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.  | Mgr. Petr Němec |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
12. 12. 2017 |
6790 |
Jak učím matematiku I
| Článek je prvním dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.  | Mgr. Petr Němec |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
11. 12. 2017 |
7771 |
Cestovní kancelář
| Vzdělávání pro 21. století je spojeno s pojmem funkční gramotnost. Pod tímto pojmem si můžeme představit rozvíjení takových schopností a dovedností, které umožňují např. tvořivé řešení problémů, kritické myšlení, porozumění různým typům médií a technologií, vzájemnou spolupráci a zodpovědnost za sebe sama. Dá se předpokládat, že to všechno bude žák potřebovat nejen ve škole, ale především ve svém vlastním životě. Předkládaný text popisuje konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole a která si dává za cíl ukázat jednu z možností, jak může učitel využít potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i čtenářské a digitální gramotnosti.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | Mgr. Hana Havlínová, Ph.D. |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
22. 05. 2018 |
4433 |
Příklady snadno a rychle
| Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.  | Hana Kuciánová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
23. 04. 2008 |
23920 |
Nástin metodiky situačně orientovaných slovních úloh v málotřídní škole
| Málotřídní základní škola ve Vyskytné nad Jihlavou vede žáky k jedněm z nejvyšších kognitivních dimenzí – k tvořivé práci s texty, jež si sami žáci vytvářejí. Jedná se o vytváření textu slovních úloh ve vyučovacích hodinách českého jazyka a jeho využití (řešení) ve vyučovacích hodinách matematiky.  | Alena Rakoušová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 02. 2008 |
11585 |
Inspirace z oborových didaktik I.
| Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.  | kolektiv autorů |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
22. 10. 2014 |
6249 |
Výuka matematiky za pomoci ICT
| Alternativní forma výuky matematiky pomocí online tréninkové aplikace Numericum. Jedná se o interaktivní výuku výpočetních postupů, která může sloužit jako skvělý doplněk běžných hodin či jako forma procvičování pro žáky. Zkušenosti z testování naznačují, že aplikace studenty baví natolik, že si matematiku z vlastní iniciativy procvičují i sami doma.  | Jan Siuda |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
16. 12. 2014 |
5667 |
Matematická rozcvička jako prostředek k rozvíjení požadovaných kompetencí
| Procvičování pamětního počítání zábavnou formou.  | Ivana Hotová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
02. 09. 2008 |
21718 |