Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Matematika a její aplikace"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Škola z ptačí perspektivy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy zaměřenou na rozvíjení prostorové představivosti a orientace. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována v 1. třídě větší městské školy a ukazuje, jak lze námět modifikovat podle podmínek na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Život v naší obci ukrytý v číslech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro naplnění oborového cíle vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy zaměřeného na naplánování a provedení jednoduchého statistického šetření, které se vztahuje k místu, kde se nachází daná škola. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla upravena a realizována podle podmínek malé vesnické školy a ukazuje jednu z možností realizace daného tématu podle potřeb žáků na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Martin Müller

Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Vzdělávání pro 21. století je spojeno s pojmem funkční gramotnost. Pod tímto pojmem si můžeme představit rozvíjení takových schopností a dovedností, které umožňují např. tvořivé řešení problémů, kritické myšlení, porozumění různým typům médií a technologií, vzájemnou spolupráci a zodpovědnost za sebe sama. Dá se předpokládat, že to všechno bude žák potřebovat nejen ve škole, ale především ve svém vlastním životě. Předkládaný text popisuje konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole a která si dává za cíl ukázat jednu z možností, jak může učitel využít potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i čtenářské a digitální gramotnosti. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Řešení problému se čtvercem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.
Autor Eva Zelendová

Jak učím matematiku II

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je druhým dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Autor Mgr. Petr Němec

Jak učím matematiku I

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je prvním dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Autor Mgr. Petr Němec

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Autor Emil Calda

Stavba kouzelného městečka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoroční výchovný projekt zaměřený především na získávání nových poznatků a rozvíjení myšlení a fantazie. Projekt byl uskutečněn při malotřídní škole ve Slavkovicích ve školním roce 2004/2005.
Autor Ivana Staňková

Užití exponenciální rovnice ve středoškolské praxi

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek ukazuje užití teorie exponenciální rovnice v běžné středoškolské praxi. V uvedeném příkladu jde o propojení matematiky s významnou geografickou disciplínou - demografií.
Autor Josef Vondra

Dělitelnost v úlohách matematických soutěží

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příloze příspěvku naleznete řešené úlohy, které lze využít ve čtyřletých gymnáziích nebo na vyšším stupni gymnázií víceletých při práci s nadanými žáky.
Autor Mgr. Radek Horenský
Celkem: 25