Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "LMS"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "LMS"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Virtuální učebna Google Classroom

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje nástroj firmy Google doplňující volně dostupné prostředí Google Apps pro vzdělávání o systém plnící některé funkce řízení výuky (LMS, VLE), který je zcela přirozeně vhodný pro školy, které toto prostředí využívají.
Autor Jan Bouchner

20 způsobů využití technologií pro online výuku nejen po uzavření škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jaké technologie využít v době zavření škol? Jaké nástroje použít pro naši online výuku? Jak komunikovat se žáky, jak jim předávat úkoly, jak a v jaké formě je vybírat či sdílet? A jak všechny tyto technologie vzájemně propojit? V článku se podíváme na 20 konkrétních řešení online vzdělávání, které mohou a měli by být využity i poté, co se školy opět otevřou.
Autor Jaroslav Mašek

Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace nabyté na nedávno proběhlé konferenci zaměřené na Google Apps i vlastní zkušenosti s využíváním těchto aplikací v učitelské práci. Čtenářům se dostávají informace o možnostech nahrazení zpravidla placených služeb službou neplacenou, navíc nabízející řadu velice moderních funkcí.
Autor Ondřej Solnička

Testy v Moodle

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Použití testů v LMS Moodle v kontextu získávání kompetencí k učení; konkrétně k posouzení vlastních pokroků a určení překážek či problémů bránících učení a ke kritickému zhodnocení výsledků svého učení.
Autor Petr Chlebek

E-learning na ZŠ a SŠ

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Použití e-learningového systému Moodle na ZŠ a SŠ má mnoho specifik, úskalí i výhod. Přinášíme možnosti použití e-learningových kurzů ve výuce.
Autor Roman Úlovec

V čem provozovat online kurzy pro středoškoláky?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje různé možnosti, jak do středoškolského prostředí zapojit technologie, v nichž je možné provozovat online kurz. Jako první skupinu nástrojů uvádí tradiční LMS – Moodle, Classroom, Canvas; druhou zmiňovanou skupinou jsou aplikace sloužící primárně pro komunikaci a spolupráci, jako jsou Teams či Slack. Poslední třetí skupinou jsou tzv. decentralizované LMS složené z jednotlivých drobných nástrojů. Článek u každého řešení nabízí nejen jeho technický popis, ale také základní didaktickou rozvahu nad jeho možnou školní implementací.
Autor Michal Černý

10 důvodů, proč je volba vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku tak důležitá

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Ne náhodou je volba vhodného vzdělávacího prostředí hned druhou zásadou online pedagogiky v doporučení Global Online Academy. Tento článek odkrývá 10 důvodů, proč je tato volba tak zásadní a jak s ní souvisejí další zásady online vzdělávání.
Autor Jaroslav Mašek

Sociální sítě určené pro výuku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Analýza a porovnání vybraných specializovaných online systémů řízení výuky s prvky sociálních sítí, které umožňují vzdálené připojení učitelů a žáků a jsou dostupné zcela zdarma.
Autor Karel Moldřík

Personal learning environment pro učitele

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Personal learning envirnoment (PLE) je aktuálním konceptem pro podporu sebeřízeného celoživotního učení. Zakládá se na přístupu k nástrojům webu 2.0 a sociálním médiím. Jaké nástroje využít a jak se svým PLE pracovat?
Autor Hana Tulinská

Osobní zkušenost s Moodle

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Osobní zkušenost s LMS Moodle je jakousi případovou studií. Shrnuje osobní zkušenosti autora s využitím e-learningové podpory ve škole.
Autor Petr Chlebek
Celkem: 36