Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kritické myšlení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kritické myšlení"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak se bránit reklamě na internetu - 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka. Druhý díl obsahuje aktivity, jak reklamu odhalit a jak se jí v digitálním prostředí bránit.
Autor Tereza Šmídová

Jak se bránit reklamě na internetu - 1. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka. První díl se věnuje tématům: co je to inzerát a jak ho rozpoznat ve světě kolem nás.
Autor Tereza Šmídová

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.
Autor Zdeněk Jonák

Hudební nástroje v hodinách hudební výchovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si během dvou hodin vytvoří přehled o druzích hudebních nástrojů, jejich základních vlastnostech a využití.
Autor Veronika Čížkovská

Hodnocení v duchu Two Rivers

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení.
Autor Bořivoj Brdička

Erasmus+ inspiruje

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Text informuje o zkušenostech učitelů, kteří se zúčastnili zahraničních mobilit v rámci programu Erasmus+ KA1. Uvádí některé postřehy a zkušenosti z britského školství získané účastníky. Zároveň uvádí praktické odkazy pro praktické začlenění ICT do výuky, nástroje či aplikace na vytváření digitálních materiálů, které podporují kreativitu žáka.
Autor Rudolfova

Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Co potřebuji já, co potřebuješ ty - tak se jmenuje ukázka z knihy Enviromentální výchova na ZŠ a SŠ. Popisuje konkrétní realizovanou lekci na jedno z možných témat EVVO. V tom případě se zabývá chovem a potřebami hospodářských zvířat. V úvodu jsou popsány cíle, očekávané výstupy, následují využité metody, vlastní popis hodiny a další tipy na využití. Tato struktura je dodržována v celé publikaci.
Autor P. Šimonová; P. Šebešová (eds.)

Dovednosti propojeného světa

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Ve 21. století dochází ke změně ve způsobech získávání informací a komunikace. Stále větší roli hraje internet, to klade nároky na změny v uvažování. Osobní přístup je stejně důležitý jako práce na dálku. Využití moderních technologií na nás klade nové nároky.
Autor Andrea Rozkydalová

Dilema u vlaštovčího hnízda

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nový školský zákon i doporučení EU podporují začlenění aktivit a programů zaměřených na rozvoj klíčových kompetencí a podporu kritického myšlení, schopnosti samostatně uvažovat a rozhodovat. Nápad pokusit se aplikovat tyto pokusy do výzkumného pole environmentální výchovy.
Autor Kateřina Jančaříková

Čtenářská gramotnost v projektech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou odkazy na projekty.
Autor Jitka Altmanová
Celkem: 40