Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kritické myšlení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kritické myšlení"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.
Autor Zdeněk Jonák

Dovednosti propojeného světa

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Ve 21. století dochází ke změně ve způsobech získávání informací a komunikace. Stále větší roli hraje internet, to klade nároky na změny v uvažování. Osobní přístup je stejně důležitý jako práce na dálku. Využití moderních technologií na nás klade nové nároky.
Autor Andrea Rozkydalová

Hodnocení v duchu Two Rivers

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení.
Autor Bořivoj Brdička

Základem kritického myšlení jsou fakta

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o studii amerického profesora kognitivní psychologie Daniela Willinghama vysvětlující postavení faktických znalostí při budování schopnosti kriticky myslet.
Autor Bořivoj Brdička

Učíme děti ptát se a přemýšlet: Za hvězdami ... Něco o jménech a pojmech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
"Mohou být květiny také smutné?" "Proč říkáme židli "židle" a ne nějakým jiným slovem?" "Proč máš bílé vlasy?" "Kde je nekonečno?" "Kde je vlastně střed nebe?" S podobnými otázkami se určitě setkal nejen každý rodič, ale zcela jistě i každý, kdo měl kdy co dočinění s malými dětmi. V knížce Evy Zollerové se dozvíte, jak s těmito otázkami pracovat, abyste využili potenciál, který se skrývá v dětské zvídavosti, touze objevovat a porozumět a aby potřeby "ptát se", "hledat odpovědi" a "divit se" nezmizely s mladším školním věkem vašich dětí.
Autor Eva Zoller

Národ a jeho smysl

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Materiál je inspirací pro práci ve společenskovědním semináři. Obsahuje texty o roli národa, jeho smyslu a úloze ve společnosti. Nabízí metodu práce s těmito dokumenty.
Autor Jan Zouhar

Čtenářská gramotnost v projektech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou odkazy na projekty.
Autor Jitka Altmanová

Pětilístek

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje široké možnosti uplatnění aktivity Pětilístek ve výuce.
Autor Jitka Altmanová

Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností, respektu a dělbě rolí při skupinové práci. Článek představuje vyzkoušený a efektivní postup aktivizace žáků, který vede současně také k hlubšímu osvojení učiva než k jeho pouhému mechanickému zapamatování. Rovněž nabízí alternativu k neefektivní frontální výuce. Žáci se stanou při poznávacím procesu recenzenty a redaktory při hledání chyb v textu; procvičí si i formátování textu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Kamil Bujárek

Metody kritického myšlení vhodné pro výuku zeměpisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nás informuje o kritickém myšlení, jeho podstatě a jednotlivých metodách kritického myšlení. V článku je ke každé metodě uvedeno několi příkladům, které jsou vhodné pro výuku zeměpisu.
Autor Lucie Zormanová
Celkem: 40