Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kritické myšlení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kritické myšlení"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učíme se s radostí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pedagogové jedné z mateřských škol využívají ke své práci s dětmi metody kritického myšlení. Tento příspěvek ukazuje, že tato metoda je se svými principy ve shodě s požadavky a předpoklady RVP PV.
Autor Kateřina Věrtelářová

Práce s myšlenkovou mapou

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.
Autor Martina Kupcová

Slovenská republika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Návrh vyučovací hodiny oboru Člověk a jeho svět v duchu kritického myšlení.
Autor Veronika Čížkovská

Hudební nástroje v hodinách hudební výchovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si během dvou hodin vytvoří přehled o druzích hudebních nástrojů, jejich základních vlastnostech a využití.
Autor Veronika Čížkovská

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.
Autor Zdeněk Jonák

Uplatňování kritického myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Autor Zdeněk Jonák

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.
Autor Zdeněk Jonák

Dilema u vlaštovčího hnízda

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nový školský zákon i doporučení EU podporují začlenění aktivit a programů zaměřených na rozvoj klíčových kompetencí a podporu kritického myšlení, schopnosti samostatně uvažovat a rozhodovat. Nápad pokusit se aplikovat tyto pokusy do výzkumného pole environmentální výchovy.
Autor Kateřina Jančaříková

Vyučování mluvnice a komunikační výchova v historickém kontextu II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor seznamuje čtenáře s názory na vyučování českého jazyka po r. 1989 a upozorňuje na některé tendence v oblasti komunikační výchovy a jejího pojetí.
Autor Milan Polák

Využití struktury E–U–R v hodině výchovy ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací hodině. Vyučování proběhlo 24. 2. 2012 v ZŠ Vodňanská 287, Prachatice. Popisuje Mgr. Petr Koubek. Jméno pedagožky: Mgr. Jana Červenková.
Autor Petr Koubek
Celkem: 41