Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kanada"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Kanada"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nová pedagogika pro hluboké učení podle Fullana

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Základní informace o práci kanadského konzultanta vlád ve věci reformy školství, který zanedlouho vystoupí na naší konferenci Úspěch pro každého žáka.
Autor Bořivoj Brdička

Může mrtvý profesor učit?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o mediálně známém případu, kdy si student stěžoval na to, že ho učí mrtvý profesor a neodpovídá na jeho otázky. Celá věc má ale mnoho zajímavých konsekvencí.
Autor Bořivoj Brdička

Vánoce v kanadském Québeku

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Chcete-li zažít skutečně bílé Vánoce, můžete si udělat výlet do východokanadského Québeku, kde se snoubí francouzský šarm s atmosférou Nového světa. I v Québeku se zdobí vánoční stromeček (pokud možno ne smrček, který zřejmě v Kanadě nemá dobrou pověst). O Štědrém dni se chodí do kostela na půlnoční mši (kdysi to byly dokonce tři mše hned za sebou). Půlnoc je pak okamžikem, kdy do domů vstupuje komínem père Noël, který se v ničem neliší od Santa Clause.
Autor kolektiv Lingea s.r.o.

Koncepce školství v rychle se měnícím světě podle Britské Kolumbie

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Akční plán transformace školství z dílny ministerstva školství kanadské Britské Kolumbie, který byl nastartován v letech 2012-13 a má plnit podobné cíle jako naše aktuální Strategie 2020. Pokusme se o srovnání.
Autor Bořivoj Brdička

Andersonův teorém interakční ekvivalence

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výsledcích výzkumu známého kanadského vědce Terry Andersona v oblasti využití různých typů interaktivit v distančním vzdělávání s rozborem možností jejich aplikování v praxi.
Autor Bořivoj Brdička

Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Kanada, USA. Předkládá závěry plynoucí ze srovnávací analýzy, tabulku srovnání v užívání pojmu přírodovědná gramotnost ve vybraných zemích a citované a použité zdroje.
Autor RNDr. Jan Maršák, CSc.

Jak v Magogu zaváděli 1:1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o tom, jak v kanadském Východním Montrealu zaváděli přenosné počítače formou 1:1.
Autor Jan Koucun

Moderní výukové metody na univerzitě v Torontu prohrávají!

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pozoruhodná kauza profesora Steva Joordense z University of Toronto, kterému odbory soudní cestou brání učit psychologii moderními metodami.
Autor Bořivoj Brdička

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – Kanada

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Další z řady článků věnovaný srovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech. Tento je věnován jedné ze severoamerických zemí a jejímu pojetí vzdělávání – Kanadě. Inspirací může být i způsob jak se vyrovnává kanadské kurikulum se spojením nesourodých kurikul jednotlivých provincií.
Autor Josef Herink

Budou zase malé jednotřídní školy?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zajímavá úvaha nad tím, zda využití technologií v budoucnosti nepovede k zavedení modelu školy v mnohém podobné dříve běžným malotřídkám.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 12