Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Jazyk a jazyková komunikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Jazyk a jazyková komunikace"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Deskriptor úrovně C1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně C1.
Autor Gabriela Baladová

Deskriptor úrovně C2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně C2.
Autor Gabriela Baladová

Vnější kontext užívání jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Oblasti ve sféře učení se jazyku, které mohou být podkladem pro vymezení učiva v ŠVP.
Autor Gabriela Baladová

Formulace deskriptorů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výňatek ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), ve které jsou uvedeny technické aspekty popisování úrovní ovládání jazyka při hodnocení. Celá kapitola v SERR pojednává o kritériích pro vytváření deskriptorů a o metodických postupech pro sestavování stupnic.
Autor Gabriela Baladová

Soutěž mezi školami prostřednictvím mobilního telefonu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje netradiční využití mobilního telefonu ve výuce.
Autor Karel Derfl

Jak využít mobilní telefon při výuce – získávání informací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V uvedené aktivitě si žáci procvičují základní pravidla, které je nutné dodržovat při telefonování.
Autor Aisis o.s.

Deskriptor úrovně B2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně B2.
Autor Gabriela Baladová

Společné referenční úrovně

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojmový aparát, kterého lze využít k popisu vlastního systému. Jde o výňatek z kapitoly v SERR, ve které jsou popsána kritéria deskriptorů společných referenčních úrovní. Zde je uvedena stručná charakteristika, interpretace a logická uspořádanost obsahu těchto úrovní.
Autor Gabriela Baladová

Soubor aktivit k realizaci očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Cizí jazyk RVP ZV a rozvíjení klíčových kompetencí žáků na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodický návod a popis činností na hodinách anglického jazyka pro dvojice žáků, kterými lze dosáhnout očekávaných výstupů u žáků v AJ na 1. stupni ZŠ a rozvíjet přitom klíčové kompetence žáků. K popisu jsou přiložené pracovní listy pro žáky.
Autor Gabriela Baladová

Zadie Smith: Bílé zuby (White Teeth)

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Lekce je zaměřena na rozvíjení čtenářské gramotnosti. Je připravena pro kurzy dospělých účastníků, kteří se seznamují s metodami práce s textem. Je zároveň použitelná pro práci se skupinou žáků, pokud jsou vynechány závěrečné 4 rohy a úpravu textu. Vynechat nebo nahradit je podle potřeb skupiny možné také podvojný deník nebo živý obraz. Ideálně pro 14 - 16 účastníků.
Autor Jana Zítková
Celkem: 79