Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Jazyk a jazyková komunikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Jazyk a jazyková komunikace"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Navigace podle mapy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prožitková aktivita, která umožňuje procvičit orientaci v mapě a komunikační dovednost zadávat instrukce. Vedle toho vede k pochopení, že výchova, zkušenosti a kultura vytvářejí v našich myslích mapy, podle kterých se orientujeme a jejichž rozdílnost může vést k nedorozuměním.
Autor Jan Buryánek

Úcta k člověku a lidskosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Žáci se seznámí s osobností Nicholase Wintona, prostřednictvím čtení s předvídáním budou přemýšlet nad jeho činy, v závěru zformulují, co je to úcta.
Autor Daniela Figránová

Environmentální výchova do škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabídka pracovních listů, které pomohou nejen při začlenění environmentální výchovy do ŠVP.
Autor Sdružení TEREZA

Johanna - z pekla do ráje

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Opírá se o dokumentární film nabízený v rámci projektu Jeden svět na školách, jehož námětem je problém šikany. Popsaná hodina rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří jsou šikanováni.
Autor Lenka M. Pekařová

Čaroděj zeměmoří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čaroděj zeměmoří volně navazuje na aktivitu Johanna - z pekla do ráje. Může být použita zcela samostatně a nemusí být spojována s projekcí filmu. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou více uvědomit hloubku tohoto problému a zamyslet se nad etikou věci. Při práci s pohádkovým textem z dětské knihy se žáci porovnávají s hlavním hrdinou a mapují tak své možnosti a schopnosti.
Autor Lenka M. Pekařová

Evropské jazykové portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručné informace o tom, co je Evropské jazykové portfolio a k čemu by mělo sloužit. Odkazy na podrobnější informace a na vydavatele jednotlivých částí Portfolia.
Autor MŠMT

Formulace deskriptorů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výňatek ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), ve které jsou uvedeny technické aspekty popisování úrovní ovládání jazyka při hodnocení. Celá kapitola v SERR pojednává o kritériích pro vytváření deskriptorů a o metodických postupech pro sestavování stupnic.
Autor Gabriela Baladová

Společné referenční úrovně

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojmový aparát, kterého lze využít k popisu vlastního systému. Jde o výňatek z kapitoly v SERR, ve které jsou popsána kritéria deskriptorů společných referenčních úrovní. Zde je uvedena stručná charakteristika, interpretace a logická uspořádanost obsahu těchto úrovní.
Autor Gabriela Baladová

Deskriptor úrovně A1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně A1.
Autor Gabriela Baladová

Deskriptor úrovně A2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně A2.
Autor Gabriela Baladová
Celkem: 79