Série článků se věnuje využívání informačních technologií v mateřské škole. Poslední příspěvek zachycuje pohled učitelky mateřské školy, která má dlouholetou praxi a zkušenost s využíváním interaktivní tabule. Součástí článku je praktický náhled na začlenění interaktivní tabule do vzdělávacího celku. Cílem těchto textů bylo přiblížit předškolním pedagogům danou problematiku, seznámit čtenáře s různorodými názory i praktickými přístupy k informačním technologiím, přivést je k zamyšlení a hledání vlastní cesty k jejich (ne)využívání při vzdělávání dětí předškolního věku.
Série článků se věnuje využívání informačních technologií v mateřské škole. V následujícím příspěvku popisuje vedoucí učitelka mateřské školy v Křešicích vlastní zkušenosti s využíváním informačních technologií v předškolním vzdělávání, konkrétně interaktivní tabule.
Příspěvek popisuje jednoduché možnosti využití interaktivních tabulí ve škole v nejjednodušších variantách, jako je digitalizace poznámek nebo třeba rychlé opakování. Nabízí přitom pohled na dvě paradigmaticky diferenční aplikace – Open Sankoré a SMART Notebook, které se snaží přiblížit především méně zkušeným učitelům.
Slovo mandala pochází ze staroindického jazyka sanskrtu. Znamená kruh či oblouk. Mandala jako kruhový ornament se však vyskytuje ve všech dobách a kulturách. Je to nadčasový symbol jednoty a rovnováhy. Neexistují žádná pravidla ani omezení jak s mandalou (ne)pracovat.
Článek seznamuje s učitele se snadným onnline nástrojem, který umožní v krátké době vytvořit test, hru, soutěž družstev pro jakýkoli vyučovací předmět.
Přemýšlíte nad tím, co jíte? Kde a od koho nakupujete potraviny? Zajímá vás bezpečné nakládání s potravinami? A zdánlivě nesouvisející otázka - hrajete a zpíváte si rádi?
Pokud odpovídáte ano, nebo pokud vás předchozí otázky motivují k zamyšlení, můžete využít program Víš, co jíš, který realizuje Ministerstvo zemědělství ČR. V letošním roce dostane tento projekt nový, a pro děti atraktivnější, kabát.
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt trval 29 měsíců. Jeho cílem bylo, mimo jiné, vytvoření prostředí a materiálů pro výuku vybraných předmětů v anglickém jazyce na základní škole v podobě mezipředmětových výukových modulů a jejich rozpracování do klíčových kompetencí s cílem jejich následného rozvoje. Konkrétně se jednalo o modul Matematika v angličtině pro 4. až 9. ročník a Výtvarná výchova v angličtině pro 4. až 9. ročník. V návaznosti na to pak následovala aktualizace a inovace ŠVP a zkvalitnění vybavení školy výpočetní technikou a moderními výukovými technologiemi.
Autor Mgr. Jana Rychlíková, RNDr. Helena Binterová
Obsahem článku je zaznamenaná zkušenost se zapojením rodiny do tvorby výukových materiálů pro děti z mateřských škol a dále předání zkušeností s ověřováním souboru při práci s dětmi u tabule.