Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "IVP"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "IVP"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 3

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Školy hledají způsoby, jak si poradit s výukou žáků s nedostatečnou znalostí češtiny. Kromě žáků-cizinců přibývají i děti s českým státním občanstvím, kteří se vrací ze zahraničí s nulovou nebo velmi omezenou znalostí češtiny – tzv. OMJ (žáci s odlišným mateřským jazykem). Seriál článků dokumentuje na příkladu konkrétního žáka integraci do základní školy. Zaměřuje se na nastavení plánu pedagogické podpory (PLPP), nastavení individuálního vzdělávacího plánu (IVP) a je doplněn o příklady konkrétních metod, obsahu a organizace výuky.
Autor Eva Popelková

Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Školy hledají způsoby, jak si poradit s výukou žáků s nedostatečnou znalostí češtiny. Kromě žáků-cizinců přibývají i děti s českým státním občanstvím, kteří se vrací ze zahraničí s nulovou nebo velmi omezenou znalostí češtiny – tzv. OMJ (žáci s odlišným mateřským jazykem). Seriál článků dokumentuje na příkladu konkrétního žáka integraci do základní školy. Zaměřuje se na nastavení plánu pedagogické podpory (PLPP), nastavení individuálního vzdělávacího plánu (IVP) a je doplněn o příklady konkrétních metod, obsahu a organizace výuky.
Autor Eva Popelková

Český občan bez znalosti češtiny v základní škole – část 1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Školy hledají způsoby, jak si poradit s výukou žáků s nedostatečnou znalostí češtiny. Kromě žáků-cizinců přibývají i děti s českým státním občanstvím, kteří se vrací ze zahraničí s nulovou nebo velmi omezenou znalostí češtiny – tzv. OMJ (žáci s odlišným mateřským jazykem). Seriál článků dokumentuje na příkladu konkrétního žáka integraci do základní školy. Zaměřuje se na nastavení plánu pedagogické podpory (PLPP), nastavení individuálního vzdělávacího plánu (IVP) a je doplněn o příklady konkrétních metod, obsahu a organizace výuky.
Autor Eva Popelková

Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Autor PaedDr. Olga Zelinková CSc.

Individuální vzdělávací plán pro žáka střední školy se specifickou poruchou učení a chování - návod na vypracování

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Individuální vzdělávací plán umožňuje vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v našem případě žáků se specifickými poruchami učení a chování. IVP respektuje formu, obsah a metody odpovídající vzdělávacím potřebám těchto žáků. Vzdělávání žáka podle individuálního vzdělávacího plánu povoluje ředitel školy na základě žádosti žáka nebo jeho zákonných zástupců podpořené písemným vyjádřením poradenského zařízení. Je vypracován učitelem příslušného vyučovacího předmětu. Metodickou pomoc při tvorbě IVP zajišťuje výchovný poradce ve spolupráci s pověřeným pracovníkem poradenského zařízení.
Autor Marie Velflová

Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: Konstrukce IVP a nejčastější omyly

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V nakladatelství Portál, s. r. o.vyšla v roce 2011 kniha Karla Kaprálka a Zdeňka Běleckého Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Kniha přináší souhrn požadavků na funkční strukturu individuálního vzdělávacího programu (IVP) z hlediska obecné pedagogiky, závazné legislativy, teorie školského managementu i požadavků speciální pedagogiky. Je určena učitelům a ředitelům základních a speciálních škol a také studentům pedagogických fakult.
Autor Karel Kaprálek

Konzultační centrum VÚP – odpovědi k problematice speciálního vzdělávání, I. část

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky speciálního vzdělávání.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Výchova a vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem (AS)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učitelé se mohou ve své praxi stále častěji setkávat se žáky s Aspergerovým syndromem. Příspěvek přináší konkrétní informace, které jsou vodítkem a pomocníkem při školní práci s těmito žáky. V přílohách autorka popisuje vlastní zkušenosti s prácí se žákem s AS a předkládá ukázku žákovské práce, která pomůže čtenáři přiblížit prožívání žáků s AS.
Autor Eva Pospíšilová
Celkem: 8