Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "IP"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "IP"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak na internet: Doména, IP Adresa, DNS

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jednotlivé uzly internetové sítě, tedy servery, které poskytují určité služby, jsou identifikovány celosvětově unikátní IP adresou. Díky IP adresám lze snadno využít jakoukoliv internetovou službu, najít každou konkrétní stránku. IP adresy jsou tvořeny jakýmsi kódem: v případě staršího přenosového protokolu IPv4 má adresa podobu čísel oddělených tečkami, např. 217.31.201.43, a v případě novějšího protokolu IPv6 se jedná o kombinaci čísel a písmen oddělených dvojtečkami, např. 001:200:8002:203:47ff:fea5:3085. Tečky a dvojtečky samozřejmě nejsou jedinými rozlišovacími prvky těchto protokolů.
Autor Akademie CZ.NIC

Historie Internetu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Okolo vzniku a historie internetu panuje velké množství mýtů a dohadů. V následujícím článku se pokusíme objasnit, jak to skutečně se vznikem této počítačové sítě bylo a jakým způsobem se vyvíjela od šedesátých let až po současnost. Přitom se pokusíme upozornit na některé hlubší souvislosti.
Autor Zuzana Černá

Úvod do počítačových sítí

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Počítačové sítě zajišťují možnosti komunikace mezi více počítači a jsou dnes považované za zcela přirozenou službu, kterou ICT poskytuje. V následujícím článku se pokusíme přiblížit, co je možné o počítačové síti prozradit žákům gymnázia.
Autor Jana Vaňková

Sítě pod drobnohledem: internetové protokoly

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Které internetové protokoly by měli žáci na gymnáziu znát? Co je potřebné pro to, aby jejich výuka měla smysl? I to jsou témata, kterým se budeme v následujícím článku věnovat.
Autor Jana Vaňková

Co by měl žák vědět o IPv6?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podle RVP pro gymnázia by měli být žáci seznámeni se základními internetovými protokoly. Tím zřejmě do budoucna nejdůležitějším je Ipv6. Jakým způsobem vměstnat do jedné či dvou vyučovacích hodin základní informace o tomto velice zajímavém a bohatém protokolu?
Autor Jana Vaňková
Celkem: 5