Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "IKT"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "IKT"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich názory na takto koncipovanou výuku.
Autor Mgr. Petr Němec

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Autor Mgr. Petr Němec

Informační a komunikační technologie v Evropě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace Eurydice poskytuje zprávu o tom, jak se vyvíjí vliv informačních a komunikačních technologií (IKT) ve vyučování v základním a středním všeobecném vzdělávání (ISCED 1, 2 a 3) v Evropě. Přinášíme hlavní zjištění publikace ve zkrácené podobě.
Autor Anna Konopásková

RVP_VT21 Co a jak?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení účastnice kurzu RVP Vzdělávání pro 21. století nad úlohou informatika v rámci funkce celé školy.
Autor Mira Friedrichová

RVP, ŠVP a Certifikát ECDL jako nástroj motivace

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek stručně popisuje využití konceptu ECDL k motivaci.
Autor Oldřich Jankovič

Projekt Gmünd – domluvíme se na obou březích Lužnice

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Obor: de
Jedná se o mezipředmětový projekt, kterého se účastní žáci prvního ročníku naší školy oboru elektrikář, a to v předmětech německý jazyk a informační a komunikační technologie. K realizaci projektu nás vedla snaha obohatit výuku o netradiční postupy a motivovat tak žáky k učení a pochopení, že znalost cizího jazyka a moderních komunikačních prostředků je důležitá pro dorozumění, získávání informací a nových poznatků.
Autor Mgr. Milena Luxíková

Pořízení textu v hodině ICT

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příklad dobré praxe je hodinou procvičení praktických a teoretických dovedností, s prvky kooperativního vyučování. A to v hodině Informační a komunikační technologie (dále jen IKT) prvního ročníku oboru Prodavač smíšeného zboží. Žáci v hodině procvičují tři způsoby pořízení textu: • zápisem textu v textovém editoru Microsoft Office Word (dále jen Word) • výběrem textu z webové stránky (pomocí prohlížeče Internet Explorer) a zápisem textu do souboru textového editoru Word • převedením textu v digitální podobě (papírové) do podoby digitální (soubor v textovém editoru), pomocí programů Microsoft Office Document Scanning (dále jen Scanning) a Microsoft Office Document Imaging (dále jen Imaging). Převedení je provedeno pomocí metody Optical Character Recognition – optické rozpoznávání znaků (dále jen OCR) opět do Wordu.
Autor RNDr. Přemysl Havelka
Celkem: 7