Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ICT"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ICT"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále popisuje možnosti, které digitální technologie nabízí pro uspokojování těchto potřeb. Na závěr zmiňuje pozitiva a negativa, která s sebou využívání digitálních technologií u žáků nadaných a mimořádně nadaných nese.
Autor Alice Kourkzi

Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále poukazuje na speciální vzdělávací potřeby žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami a způsoby využití digitálních technologií při kompenzaci obtíží ve výuce a podpoře procesu učení. Na konec uvádí výzvy, kterým učitelé mohou čelit při využívání digitálních technologií při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autor Alice Kourkzi

Digitální gramotnost v praxi ZŠ aneb připravujeme se na proměnu RVP v oblasti ICT

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší ohlédnutí za minikonferencí odborného panelu pro digitální gramotnost. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Eva Fanfulová

Jednoduchá tvorba pracovních listů třeba pro vzdělávání na dálku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek a jeho přílohy popisují možnost tvorby pracovních listů nebo testů k využití třeba při výuce na dálku, ale i běžně. Pomocí přiloženého manuálu, který v obrázcích popisuje postup krok za krokem, zvládne tvorbu i učitel, který zvládá jen základní práci s počítačem.
Autor Petra Cemerková Golová

Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Autor Radka Bradáčová

Finské školství a ICT: 4. Spolupráce, podpora a profesní rozvoj učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Čtvrtý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Finské školství a ICT: 2. Práce ICT metodika

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Druhý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Finské školství a ICT: 1. Informační systémy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

První díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

E-portfolio pro učitele I.

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu nebo jako mentor či supervizor, který s ním pracuje.
Autor Michal Černý
Celkem: 161