Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Výuka informatiky a ICT na SŠ v ČR – rok 2011
| Pohled na stav výuky informatiky a ICT na středních školách v ČR v roce 2011. Článek vznikl pro potřeby interních analýz Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). Na článku pracoval metodik pro informatiku CERMATu a formou revizí spolupracovali příslušní garanti oblastí ICT v kurikulárním ústavu v ČR (www.nuv.cz).  | Petr Naske |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 11. 2011 |
9037 |
Vymezení pojmu ICT gramotnost
| Článek přináší kapitolu Vymezení pojmu ICT gramotnost z publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 09. 2011 |
5048 |
Uživatelská versus odborná ICT gramotnost
| Tento příspěvek si klade za cíl rozebrat problematiku diferenciace uživatelské a odborné informační gramotnosti v závislosti na stále větší konformitě běžně používaného softwarového vybavení. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Krotil |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
21 komentářů |
04. 10. 2012 |
4778 |
Ovlivňuje syndrom housete pouze ICT gramotnost?
| Článek o tom, jak souvisí syndrom housete objevený Konrádem Lorenzem s ICT gramotnosti. Nutí k zamyšlení nad obecnou potřebou zkoušet nové výukové postupy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
12. 11. 2010 |
4346 |
Některé školy si s ICT gramotností nevědí rady
| Vybavit žáka vědomostmi, dovednostmi, návyky, postoji a hodnotami, které mu umožní účelně a bezpečně používat dostupné ICT k práci, učení i zábavě, je úkol, který se ne vždy daří škole plnit. Někde ještě panuje představa, že na tento úkol stačí samotné hodiny předmětu ICT či informatika, často nevalné hodinové dotace. Jinde chápou, že nepoužívat ICT při školní práci znamená vzdalovat se realitě 21. století, a tak vlastně znevýhodňovat vlastní žáky oproti absolventům osvícenějších škol, kteří budou lépe připraveni do pracovního a občanského života. Jen někdy nevědí, jak na to.  | Daniela Růžičková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
31. 05. 2012 |
3745 |
Jsou naši učitelé v oboru vzdělávacích technologií začátečníky nebo pozorovateli?
| Článek blíže popisující druh a kvalitu ICT gramotnosti učitelů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
08. 11. 2010 |
5427 |
Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?
| Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.  | Mira Friedrichová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
22. 04. 2011 |
7824 |
ICT gramotnost – Úvod
| Úvod ke kapitole ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. Tato publikace bude postupně zveřejněna ve formě seriálu článků.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
13. 09. 2011 |
5564 |
ICT gramotnost – Inspirace pro výuku
| Článek popisuje příklad zapojení ICT do života školy. Text je převzat z kapitoly ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 09. 2011 |
4879 |
ICT gramotnost – Anotované odkazy
| Článek obsahuje anotované informační zdroje k tématu ICT gramotnost. Text byl převzat z kapitoly ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 09. 2011 |
4731 |