Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Datová gramotnost jako přístup ke středoškolské výuce
| Článek se zaměřuje na problematiku vymezení datové gramotnosti jako klíčového konceptu pro mezipředmětovou výuku na středních školách. Snaží se ukázat, že nejde jen o téma matematiky či informatiky, ale skutečně o široce využitelný koncept, bez jehož dobrého zvládnutí se středoškoláci pravděpodobně v budoucnosti neobejdou.
Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (TIGUP) podpořeného TA ČR – kód projektu TL02000040. Web: https://kisk.phil.muni.cz/onlife.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
10. 12. 2020 |
668 |
Některé školy si s ICT gramotností nevědí rady
| Vybavit žáka vědomostmi, dovednostmi, návyky, postoji a hodnotami, které mu umožní účelně a bezpečně používat dostupné ICT k práci, učení i zábavě, je úkol, který se ne vždy daří škole plnit. Někde ještě panuje představa, že na tento úkol stačí samotné hodiny předmětu ICT či informatika, často nevalné hodinové dotace. Jinde chápou, že nepoužívat ICT při školní práci znamená vzdalovat se realitě 21. století, a tak vlastně znevýhodňovat vlastní žáky oproti absolventům osvícenějších škol, kteří budou lépe připraveni do pracovního a občanského života. Jen někdy nevědí, jak na to.  | Daniela Růžičková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
31. 05. 2012 |
3578 |
Ovlivňuje syndrom housete pouze ICT gramotnost?
| Článek o tom, jak souvisí syndrom housete objevený Konrádem Lorenzem s ICT gramotnosti. Nutí k zamyšlení nad obecnou potřebou zkoušet nové výukové postupy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
12. 11. 2010 |
4288 |
ICT gramotnost – Anotované odkazy
| Článek obsahuje anotované informační zdroje k tématu ICT gramotnost. Text byl převzat z kapitoly ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 09. 2011 |
4584 |
Uživatelská versus odborná ICT gramotnost
| Tento příspěvek si klade za cíl rozebrat problematiku diferenciace uživatelské a odborné informační gramotnosti v závislosti na stále větší konformitě běžně používaného softwarového vybavení. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Krotil |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
21 komentářů |
04. 10. 2012 |
4679 |
ICT gramotnost – Inspirace pro výuku
| Článek popisuje příklad zapojení ICT do života školy. Text je převzat z kapitoly ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 09. 2011 |
4722 |
Vymezení pojmu ICT gramotnost
| Článek přináší kapitolu Vymezení pojmu ICT gramotnost z publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 09. 2011 |
4929 |
Jsou naši učitelé v oboru vzdělávacích technologií začátečníky nebo pozorovateli?
| Článek blíže popisující druh a kvalitu ICT gramotnosti učitelů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
08. 11. 2010 |
5324 |
ICT gramotnost – Úvod
| Úvod ke kapitole ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. Tato publikace bude postupně zveřejněna ve formě seriálu článků.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
13. 09. 2011 |
5422 |
Člověk a společnost a digitální technologie
| Příspěvek se věnuje tomu, jak lze využívat digitální technologie ve výuce oboru Výchova k občanství na 2. stupni základní školy a jaký je jejich přínos pro tento obor. Materiál přináší inspiraci pro pedagogické a didaktické uvažování v obecnější rovině (představuje např. koncept digitálního občanství) a pak také nabízí podněty a tipy pro konkrétní aktivity ve výuce.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Mgr. Alena Hesová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
14. 02. 2020 |
5488 |