Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hudební výchova"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hudební výchova"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvoj vnitřních tónových představ cestou pohybové nápodoby řízené sluchem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší nový pohled na problematiku rozvoje hudebního sluchu dětí. Odpoutává se od zavedených, ale neúčinných postupů a přináší novou metodiku pro hudebně nerozvinuté děti.
Autor Jaromír Ehrenberger

Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k rozvíjení gramotností. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Meze tradice a metodiky v hudební pedagogice – 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílevědomé a systematické metody výuky mají vysokou míru efektivity ve většině oblastí vzdělávání. Je však otázkou, zda v emocionálně citlivé sféře hudebního umění nemohou být mnohdy i překážkou rozvoje a naplnění cílů hudební pedagogiky. Rozpor mezi konvenční tradicí hudební výuky a přístupy zaměřenými na přirozenou potřebu vlastního hudebního vyjádření jednotlivce je hlavním tématem tohoto příspěvku.
Autor Petr Drkula

Meze tradice a metodiky v hudební pedagogice – 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílevědomé a systematické metody výuky mají vysokou míru efektivity ve většině oblastí vzdělávání. Je však otázkou, zda v emocionálně citlivé sféře hudebního umění nemohou být mnohdy i překážkou rozvoje a naplnění cílů hudební pedagogiky. Rozpor mezi konvenční tradicí hudební výuky a přístupy zaměřenými na přirozenou potřebu vlastního hudebního vyjádření jednotlivce je hlavním tématem tohoto příspěvku.
Autor Petr Drkula

Polámal se mraveneček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
V této lekci si s dětmi ukážeme, jak to vypadá u doktora. Hravou formou si ukážeme, že není čeho se bát. Zapojíme téma hmyzí kamarádi – říkadlo Polámal se mraveneček a jeho kamarádka Beruška. Během lekce se děti naučí říkadlo, zacvičí si aerobic s kamarádkou Beruškou a zároveň si popovídáme o pánech doktorech, našem zdraví, vitamínech a tak podobně.
Autor Veronika Lorgerová

Moje rodina, byl jeden domeček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké kdo dělá zaměstnání? O tom všem si společně hravě popovídáme prostřednictvím různých aktivit, písniček a obrázků.
Autor Veronika Lorgerová

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Hudební výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání (byly zpracovány kolektivem autorů) nabízejí ilustrativní úlohy na úrovni obtížnosti minimální, optimální a excelentní a doplňují je o metodické komentáře. Nejcenněji a nejdůvěrněji lze poznat hudbu jejím provozováním, její interpretací. Proto se ilustrativní úlohy soustřeďují především na ty činnosti, při kterých hudba ve třídách zní.
Autor PaedDr. Jiří Holubec, Ph.D

Využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hudební výchova – využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách.
Autor PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár

Písničky na hraní: Marmeládovník

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Kniha Písničky na hraní z nakladatelství Portál rozvíjí hudební tvořivost dětí předškolního a mladšího školního věku. V článku je ukázka kapitoly nazvané Marmeládovník. Veselá písnička je doplněna různými aktivitami jak pohybovými, hudebními, rytmickými tak i řečovými. Nedílnou součástí knihy je přiložené CD autorských písní.
Autor R. Král, J. Pazour

Hádanka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktické cvičení rozvíjející slovní zásobu s využitím romské hádanky.
Autor Jana Hejkrlíková
Celkem: 53