Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sebehodnocení žáka – nástroj k hodnocení žákova pokroku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na systém sebehodnocení žáků na ZŠ Táborská. V tomto procesu jsou ve škole využívány především týdenní plány na 1. stupni a žákovské knížky na 2. stupni. Významným prvkem, kterým se žáci učí plánovat a zaznamenávat úkoly a kontrolovat si jejich plnění, jsou žákovské diáře. Součástí příspěvku je video ukázka k tomuto tématu.
Autor Darina Brücknerová

Portfoliové hodnocení v domácím vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje informace o domácím vzdělávání, objasňuje a zpřesňuje pojmy s ním spojené, ale především se zabývá portfoliovým hodnocením - jeho formou a významem. Autorka svá tvrzení dokládá svou vlastní několikaletou praxí s domácím vzděláváním vlastních dětí. Součástí článku je i seznam vědeckých prací o domácím vzdělávání v ČR a ukázka konkrétního portfolia žáka 4. ročníku.
Autor Kateřina Jančaříková

Hodnocení práce učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zajímá vás kvalita vašeho učení? Zkuste zažádat o certifikaci.
Autor Mirka Škardová

Jak efektivně využívat žákovské portfolio

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Většina učitelů, nejen anglického jazyka, stojí před otázkou, jak účinně využívat portfolio v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků. Tento článek může být inspirací, jak lze postupovat při řešení uvedené otázky.
Autor Jana Vahalíková

Vlastní hodnocení školy s podporou Metodického a evaluačního centra, o. p. s.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ostravská univerzita v rámci projektu Podpora efektivity vzdělávání v Moravskoslezském kraji připravuje kurzy a metody pro hodnocení kvality školy.
Autor David Pešek

Celostátní testování žáků v Evropě – výtah ze studie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie Celostátní testování žáků v Evropě: Cíle, organizace a využití výsledků je komplexním přehledem o vývoji, cílech a organizaci celostátních testů v evropských zemích (členské státy EU, Island, Lichtenštejnsko a Norsko) a byla vypracována na žádost České republiky předsedající Radě Evropské unie v první polovině roku 2009. Účelem studie je poskytnout srovnávací přehled vývoje, cílů a organizace celostátních testů v EU a přispět k pochopení toho, jak jsou výsledky testů využívány.
Autor Miroslava Salavcová

eTwinning jako nástroj změny

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výroční konferenci eTwinning, která se 5.-7.2.2010 uskutečnila ve španělské Seville.
Autor Bořivoj Brdička

Nová radikální transformace amerického školství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje aktuální iniciativu vlády Spojených států ve věci technologické transformace školství.
Autor Bořivoj Brdička

Nástroje hodnocení podporující objevování a učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení. Cílem článku je zaznamenat ty nástroje, které by žáky efektivně prováděly procesem učení, které by byly ze strany učitele zvládnutelné, které integrují spolupráci s rodiči a jsou jasné pro vedení školy, kolegy, inspekci. Základními kritérii pro jejich výběr byla srozumitelnost hodnocení, věcnost, pozitivní zaměření, individuální vztahová norma a pozitivní zkušenosti učitelů.
Autor Táňa Kadlecová

Významné dny a svátky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Motivace soutěžní aktivitou, brainstorming + diskuse nad uvedeným tématem, výklad a charakteristika významných dnů a svátků, didaktická hra Významné dny a svátky, díky níž se žáci učí pracovat s kalendářem, vyhledávají údaje. Pracují s pojmy významný den, svátek, den pracovního klidu a rozumí jejich obsahu. Závěrečné hodnocení a ověření získaných znalostí.
Autor Libuše Sochorová
Celkem: 159