Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak velkou moc má MOOC? Další vývoj masivních otevřených online kurzů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o tom, jak pokračuje vývoj masivních otevřených online kurzů (MOOC) postavený hlavně na informacích o jednom z největších poskytovatelů těchto služeb Coursera doplněný o jeden pohádkový příběh Kazachstánce Askhata Murzabajeva, který díky úspěšnému absolvování takového kurzu získal zajímavé zaměstnání.
Autor Jana Ružbacká

Pedagogický romantismus aneb Jak přijímat evaluaci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Není neobvyklé, že si pedagog pochválí vlastní práci. Ještě více obvyklé je, že kritické poznatky vedou k odporu a pochybnostem. Text plný příkladů se snaží ilustrovat, k čemu takový „pedagogický romantismus“ vede.
Autor Robert Čapek

Jak bránit podvodům u online testů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Spolu s rostoucím množstvím online kurzů roste význam ověřování výsledků studia přímo v tomto prostředí. Článek shrnuje aktuální stav vývoje v této oblasti.
Autor Michal Drápalík

Hodnocení k rozvíjení kompetencí žáka

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek Petra Koubka (odborný pracovník NÚV) obsahuje vysvětlení požadavku na novou kulturu vyučování a učení ve škole na počátku 21. století. Nová, produktivní kultura vyučování a učení vychází důsledně z poznání o tom, jak se člověk učí. Text proto shrnuje rozdíly a styčné plochy mezi dřívějším a současným pojetím cílů školního vzdělávání – zaměření na rozvíjení kompetencí žáka, resp. zaměření na zprostředkování učiva. V tomto kontextu vysvětluje článek úlohu hodnocení jako zásadního prvku nové kultury vyučování a učení a shrnuje závěry a doporučení pro učitele a veřejnost z dostupné domácí a zahraniční literatury týkající se validního hodnocení, které podporuje učení žáků. Právě pojetí procesu učení založeného na výsledcích učení (tzv. learning outcomes approach) a zaměření na žáka a jeho učení (learner centred approach) jsou základními a společnými prvky evropské vzdělávací politiky, což je vyjádřeno v doporučeních, sděleních a komuniké. Využívání tohoto pojetí je také společné všem evropským nástrojům pro transparentnost kvalifikací (tj. ověřených výsledků učení) a mobilitu. Mezi tyto nástroje patří národní rámce kvalifikací, Evropský rámec kvalifikací (EQF), rámec pro zajišťování kvality (EQAVET), systém pro přenos kreditů (ECVET) a další.
Autor Petr Koubek

Hodnocení a CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtrnáctá kapitola seriálu Implementace CLILu do české školy vychází z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ. Zamýšlí se nad principy v hodnocení žáků, které se aplikují v rámci CLILu. Sleduje, jak může CLIL proměnit náš pohled na hodnocení. Definuje trojí cíle v CLILu, na něž je třeba hodnocení zaměřovat.
Autor Phil Ball

Open Badges – motivace žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o možných způsobech aplikace odznaků založená na využití nejrozšířenějšího nástroje, tj. Mozilla Open Badges.
Autor Lenka Hůlová

Odpovědi - Hodnocení žáků a autoevaluace

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odpovědi - Hodnocení žáků a autoevaluace
Autor VÚP

Žáci známkují učitelku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku autorka uvádí možnost sebehodnocení práce každého pedagoga. Na základě dotazníku pedagog zjistí, jak se žáci v jeho hodinách cítí, jak jim vyhovují pracovní podmínky, jak jsou motivováni k práci...
Autor Lucie Procházková

Společné referenční úrovně

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojmový aparát, kterého lze využít k popisu vlastního systému. Jde o výňatek z kapitoly v SERR, ve které jsou popsána kritéria deskriptorů společných referenčních úrovní. Zde je uvedena stručná charakteristika, interpretace a logická uspořádanost obsahu těchto úrovní.
Autor Gabriela Baladová

Hodnocení žáků a autoevaluace školy - příklady zpracování ŠVP

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázky zpracování doplněné krátkým komentářem.
Autor VÚP
Celkem: 161