Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Potřebujeme hodnotit?

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Autor Hana Nádvorníková

Post-it lístečky ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.
Autor Pavlína Hublová

Portfoliové hodnocení v domácím vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje informace o domácím vzdělávání, objasňuje a zpřesňuje pojmy s ním spojené, ale především se zabývá portfoliovým hodnocením - jeho formou a významem. Autorka svá tvrzení dokládá svou vlastní několikaletou praxí s domácím vzděláváním vlastních dětí. Součástí článku je i seznam vědeckých prací o domácím vzdělávání v ČR a ukázka konkrétního portfolia žáka 4. ročníku.
Autor Kateřina Jančaříková

Portfolio školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Portfolio školy může být jednou z cest k autoevaluace.
Autor Zuzana Maťašová

Pojetí vzdělávání imigrantů ve Finsku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Souhrn základních informace í vzdělávání cizinců ve Finsku, které uveřejnila Finská národní komise pro vzdělávání na svém vzdělávacím portálu www.edu.fi (Immigrant education in Finland).
Autor Ruth Fraňková

Podvádění při online výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o vývoji aplikací použitelných na kontrolu činnosti studentů či žáků při online výuce.
Autor Bořivoj Brdička

Podmínky vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis podmínek vzdělávání, které škola má a které vytváří. Popis vychází z analýzy konkrétních podmínek školy a závěrů vlastního hodnocení.
Autor Hana Švecová

Pětilístek

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje široké možnosti uplatnění aktivity Pětilístek ve výuce.
Autor Jitka Altmanová

Pedagogika pro učitele: Současné tendence ve vývoji hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní učební text Pedagogika pro učitele je nepostradatelný pro všechny studenty pedagogických oborů na pedagogických, filozofických, přírodovědeckých fakultách a na ČVUT v jejich praktické vzdělávací činnosti s důrazem na současné pedagogické ideje, trendy i vědění. Bude jim napomáhat být reflektujícími praktiky, jakmile vstoupí do vyučovacího procesu. Kniha totiž reaguje na aktuální potřeby i dílčí podněty, které se projevují v profesní přípravě učitele – ať již na fakultách, nebo v přímé školské praxi. Druhé vydání bylo rozšířeno a aktualizováno, doplněno o nová témata, která přináší doba, jako je například spolupráce rodiny a školy, etická a multikulturní výchova apod. Tým autorů koncipoval tento text jako výkladový – jako základ pro další studium, práci v seminářích, případně pro vzdělávání ve školních kolektivech.
Autor prof. PhDr. Alena Vališová CSc.

Pedagogický romantismus aneb Jak přijímat evaluaci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Není neobvyklé, že si pedagog pochválí vlastní práci. Ještě více obvyklé je, že kritické poznatky vedou k odporu a pochybnostem. Text plný příkladů se snaží ilustrovat, k čemu takový „pedagogický romantismus“ vede.
Autor Robert Čapek
Celkem: 161