Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Potřebujeme hodnotit?

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Autor Hana Nádvorníková

Podmínky vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis podmínek vzdělávání, které škola má a které vytváří. Popis vychází z analýzy konkrétních podmínek školy a závěrů vlastního hodnocení.
Autor Hana Švecová

Evaluační systém

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpracování evaluačního systému, který je funkční vzhledem ke specifičnosti jednotřídní mateřské školy.
Autor Irena Brandejská

Mohou žáci hodnotit naši práci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inspirace k tvorbě dotazníku určenému pro žáky, ve kterém hodnotí práci svých učitelů.
Autor Jana Straková

Abeceda managementu – Hodnocení pracovníků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text příspěvku se věnuje hodnocení pracovníků. Je možné v něm najít několik metod a způsobů hodnocení. Mimo jiné se zabývá měřítky pracovní výkonu a jeho řízením nebo motivačním rozhovorem.
Autor Jaroslav Jindra

Hodnocení žáků v málotřídních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou hodnocení žáků v prostředí málotřídní školy. Zmiňuje přístupy k hodnocení v málotřídní škole, typy hodnocení, pravidla, kritéria a záznamy hodnocení, a možnosti spolupráce s rodiči v této oblasti. V článku jsou použity ukázky ze školních vzdělávacích programů a dalších materiálů malotřídních škol, se kterými VÚP spolupracuje.
Autor Jiří Brant

Problematika hodnocení ve škole

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících postupů. Článek obsahuje informace o některých základních způsobech hodnocení a o publikacích zaměřených na tuto problematiku.
Autor Karel Starý

Sumativní a formativní hodnocení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Autor Karel Starý

Chválím, chválíš, chválíme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při této aktivitě se žáci učí pozitivně vyjadřovat o sobě i o druhých, učí se pochvalu rozdávat i přijímat, formulovat kladná prohlášení a poznávat sami sebe i druhé.
Autor Karla Střílková

Portfoliové hodnocení v domácím vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje informace o domácím vzdělávání, objasňuje a zpřesňuje pojmy s ním spojené, ale především se zabývá portfoliovým hodnocením - jeho formou a významem. Autorka svá tvrzení dokládá svou vlastní několikaletou praxí s domácím vzděláváním vlastních dětí. Součástí článku je i seznam vědeckých prací o domácím vzdělávání v ČR a ukázka konkrétního portfolia žáka 4. ročníku.
Autor Kateřina Jančaříková
Celkem: 161