Dotazníky by měly být jedním z mnoha nástrojů sloužících k hodnocení školy, jejich význam by neměl být přeceňován, ale brán jako jedna z možností, jak posunout školu dopředu, jak zajistit žákům a rodičům vstřícnost, komunikativnost.
Není neobvyklé, že si pedagog pochválí vlastní práci. Ještě více obvyklé je, že kritické poznatky vedou k odporu a pochybnostem. Text plný příkladů se snaží ilustrovat, k čemu takový „pedagogický romantismus“ vede.
Výňatek ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), ve které jsou uvedeny technické aspekty popisování úrovní ovládání jazyka při hodnocení. Celá kapitola v SERR pojednává o kritériích pro vytváření deskriptorů a o metodických postupech pro sestavování stupnic.
Pojmový aparát, kterého lze využít k popisu vlastního systému. Jde o výňatek z kapitoly v SERR, ve které jsou popsána kritéria deskriptorů společných referenčních úrovní. Zde je uvedena stručná charakteristika, interpretace a logická uspořádanost obsahu těchto úrovní.
Text příspěvku se věnuje hodnocení pracovníků. Je možné v něm najít několik metod a způsobů hodnocení. Mimo jiné se zabývá měřítky pracovní výkonu a jeho řízením nebo motivačním rozhovorem.
V této podsekci se kromě komentovaných ukázek ke struktuře ŠVP dozvíte, jak si pilotní školy poradily při tvorbě s jednotlivými částmi školních vzdělávacích programů - hodnocením žáků a autoevaluací školy.