Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hodnocení žáka jako součást portfolia

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka strukturovaného slovního hodnocení žáka, jenž lze využít jako součást žákova portfolia.
Autor Antonín Mezera

Čtyřstupňová škála pro hodnocení klíčových kompetencí žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe představuje zasazení postupu hodnocení do autoevaluačního systému školy. Hodnotící nástroj umožňuje získávat informace o učitelích, a to především ze srovnání rozdílů v sebehodnocení žáků s hodnocením žáků učiteli.
Autor VÚP Praha

Soubor indikátorů pro hodnocení klíčových kompetencí žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe obsahuje Soubor 18 indikátorů vytvořených k hodnocení rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Autor VÚP Praha

Sebehodnocení žáka – nástroj k hodnocení žákova pokroku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na systém sebehodnocení žáků na ZŠ Táborská. V tomto procesu jsou ve škole využívány především týdenní plány na 1. stupni a žákovské knížky na 2. stupni. Významným prvkem, kterým se žáci učí plánovat a zaznamenávat úkoly a kontrolovat si jejich plnění, jsou žákovské diáře. Součástí příspěvku je video ukázka k tomuto tématu.
Autor Darina Brücknerová

Základní školství ve Finsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o základním vzdělávání ve Finsku. Popisuje cíle základního vzdělávání, způsob hodnocení, strukturu základního školství, zabývá se kvalitou finského školství, učebním obsahem ve finské základní škole. Tento článek je psán jako inspirace pro české školství, neboť finské školství je již několik let symbolem, vzorem efektivního školství. Školství, jehož žáci se v mezinárodních srovnáních znalostí ocitají na předních příčkách. Čím to je? Jaké dobré praxe by mohly být pro naše školství inspirující pro zkvalitnění našeho vzdělávacího systému?
Autor Lucie Zormanová

Q-třídění jako nástroj zpětné vazby ve škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní informace o Q-třídění a možnostech jeho využití. Jde o nástroj, jenž slouží ke zjišťování zpětné vazby ve škole.
Autor Pavla Polechová

Hodnocení práce učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zajímá vás kvalita vašeho učení? Zkuste zažádat o certifikaci.
Autor Mirka Škardová

Hodnocení a sebehodnocení při výuce českého jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku popisuje metodu tzv. autonomního hodnocení. Žáci ZŠ i nižších ročníků víceletého gymnázia se sami podílejí na procesu hodnocení svých prací. Naučí se tak hodnotit sebe i druhé a zároveň se zbavit pocitu, že se podceňují, nebo naopak přeceňují.
Autor Květa Rysová

Typy portfolií a jejich využití ve výuce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V poslední době jsou učitelé vyzýváni k tomu, aby nahradili tradiční způsoby hodnocení jinými formami, aby se více než na známkování zaměřili na poskytování zpětné vazby a aby nejen hodnotili faktické vědomosti žáka, ale snažili se postihnout širší spektrum výsledků vzdělávání. V této souvislosti se často hovoří o portfoliu. S jeho používáním v českých školách však zatím nejsou velké zkušenosti. Tento příspěvek čerpá ze zkušeností kolegů v Austrálii a ve Spojených státech.
Autor RNDr. Jana Straková

Autoevaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvod do problematiky autoevaluace v mateřských školách, jejího významu, příčin, cílů a způsobů zpracování.
Autor Kateřina Smolíková
Celkem: 104