Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Formulace deskriptorů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výňatek ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), ve které jsou uvedeny technické aspekty popisování úrovní ovládání jazyka při hodnocení. Celá kapitola v SERR pojednává o kritériích pro vytváření deskriptorů a o metodických postupech pro sestavování stupnic.
Autor Gabriela Baladová

Problematika hodnocení ve škole

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících postupů. Článek obsahuje informace o některých základních způsobech hodnocení a o publikacích zaměřených na tuto problematiku.
Autor Karel Starý

Sumativní a formativní hodnocení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Autor Karel Starý

Pravidla upravující vlastní hodnocení mateřské školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá základními tezemi autoevaluace mateřské školy a komentuje je, má být pomocníkem při zpracovávání autoevaluační zprávy, zdůrazňuje důležité kroky autoevaluace.
Autor Kateřina Smolíková

Obecné předpisy týkající se provádění vlastního hodnocení školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje právním předpisům vztahujícím se k provádění autoevaluace na školách, komentuje je a aplikuje na konkrétní situace, poskytuje stručný "návod", jak při autoevaluaci postupovat.
Autor Kateřina Smolíková

Autoevaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvod do problematiky autoevaluace v mateřských školách, jejího významu, příčin, cílů a způsobů zpracování.
Autor Kateřina Smolíková

Milan Pol hovoří o (ne)jednom autoevaluačním projektu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Sešli jsme se s doc. Polem z FF MU Brno, abychom se dozvěděli více o autoevaluačním projektu BAB a jeho závěrech v publikaci Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě, která vyšla nedávno v češtině.
Autor Lucie Procházková

Portfoliové hodnocení v domácím vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje informace o domácím vzdělávání, objasňuje a zpřesňuje pojmy s ním spojené, ale především se zabývá portfoliovým hodnocením - jeho formou a významem. Autorka svá tvrzení dokládá svou vlastní několikaletou praxí s domácím vzděláváním vlastních dětí. Součástí článku je i seznam vědeckých prací o domácím vzdělávání v ČR a ukázka konkrétního portfolia žáka 4. ročníku.
Autor Kateřina Jančaříková

Pedagogická evaluace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Charakteristika pedagogické evaluace a přesné rozlišení jednotlivých pojmů.
Autor Danuše Nezvalová

Portfolio školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Portfolio školy může být jednou z cest k autoevaluace.
Autor Zuzana Maťašová