Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak hodnotit angličtinu na 1. stupni?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáků v ZŠ logopedické má některá svá specifika. Žáci si učivo osvojují pomalejším tempem a je třeba je k učení neustále povzbuzovat. Proto má průběžné hodnocení žáků především motivační charakter a má je povzbudit k další souvislé práci. Při výuce AJ se učitel zaměřuje na základní dorozumívací proces s důrazem na praktické použití.
Autor Dagmar Kapustová

Hodnocení nebo evaluace práce žáků?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení výkonů a pracovních výsledků žáků musí být postaveno na plnění konkrétních a splnitelných úkolů, na posuzování individuálních změn žáka a pozitivně laděných hodnotících soudech. Žákům musí být dána možnost zažívat úspěch, nebát se chyby a pracovat s ní.
Autor Lenka Burdíková

Přírodovědné portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se týká využití portfolia v přírodopisu. Ukazuje netradiční způsob výuky se zařazením modelové hodiny přírodopisu pro rodiče žáků.
Autor Bohuslava Jochová

Přirozené situace jako příležitost ke sledování dítěte

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pro sledování a hodnocení dítěte či dětí můžeme využívat běžných, tzv."režimových" situací. Zpracovaný námět upozorňuje zejména na to, že práce učitelky nekončí u diagnostiky, tj. u rozpoznání a zhodnocení dovedností dítěte, ale naznačuje, jak se získanými poznatky dále pracovat a jak jich využívat ku prospěchu dítěte.
Autor Martina Kupcová

Hodnocení pedagogických pracovníků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám materiál, který v ZŠ v Chrudimi využívají pro hodnocení pedagogických pracovníků. Příspěvek obsahuje hodnotící tabulku, záznamový arch i popis práce s hodnotící škálou.
Autor Zdeněk Brož

Žáci známkují učitelku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku autorka uvádí možnost sebehodnocení práce každého pedagoga. Na základě dotazníku pedagog zjistí, jak se žáci v jeho hodinách cítí, jak jim vyhovují pracovní podmínky, jak jsou motivováni k práci...
Autor Lucie Procházková

Klubíčko

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Námět, jak vést děti k přirozenému sebehodnocení
Autor Milada Fišerová

Metodika skupinové práce a její hodnocení u žáků střední školy

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka shrnuje své zkušenosti s hodnocením a sebehodnocením žáků při skupinové práci a připomíná jejich výhody i rizika.
Autor Věra Šedivá

Kritéria pro evaluaci podmínek předškolního vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se podrobně věnuje vnitřním i vnějším podmínkám předškolního vzdělávání, nabízí škálu kritérií, podle které lze postupovat při evaluaci.
Autor Zora Syslová

Společné referenční úrovně

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojmový aparát, kterého lze využít k popisu vlastního systému. Jde o výňatek z kapitoly v SERR, ve které jsou popsána kritéria deskriptorů společných referenčních úrovní. Zde je uvedena stručná charakteristika, interpretace a logická uspořádanost obsahu těchto úrovní.
Autor Gabriela Baladová