Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Na jedné lodi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).
Autor Věra Holotová

Hodnocení nebo evaluace práce žáků?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení výkonů a pracovních výsledků žáků musí být postaveno na plnění konkrétních a splnitelných úkolů, na posuzování individuálních změn žáka a pozitivně laděných hodnotících soudech. Žákům musí být dána možnost zažívat úspěch, nebát se chyby a pracovat s ní.
Autor Lenka Burdíková

Odpovědi - Hodnocení žáků a autoevaluace

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odpovědi - Hodnocení žáků a autoevaluace
Autor VÚP

Soubor indikátorů pro hodnocení klíčových kompetencí žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe obsahuje Soubor 18 indikátorů vytvořených k hodnocení rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Autor VÚP Praha

Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.
Autor VÚP Praha

Metodika skupinové práce a její hodnocení u žáků střední školy

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka shrnuje své zkušenosti s hodnocením a sebehodnocením žáků při skupinové práci a připomíná jejich výhody i rizika.
Autor Věra Šedivá

Problematika hodnocení ve škole

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících postupů. Článek obsahuje informace o některých základních způsobech hodnocení a o publikacích zaměřených na tuto problematiku.
Autor Karel Starý

Čtyřstupňová škála pro hodnocení klíčových kompetencí žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe představuje zasazení postupu hodnocení do autoevaluačního systému školy. Hodnotící nástroj umožňuje získávat informace o učitelích, a to především ze srovnání rozdílů v sebehodnocení žáků s hodnocením žáků učiteli.
Autor VÚP Praha

Systém hodnocení klíčových kompetencí založený na hodnocení testů a aktivit žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Systém hodnocení klíčových kompetencí používaný na Gymnáziu v Rájci-Jestřebí umožňuje hodnotit konkrétní činnosti žáků ve všech vyučovaných předmětech a také začlenit hodnocení klíčových kompetencí do systému celkového hodnocení.
Autor VÚP Praha

Systém dotazníků a jejich vyhodnocování v rámci autoevaluace školy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe ukazuje, jak lze použít jeden z běžných nástrojů evaluace – dotazník – pro hodnocení učitelů žáky.
Autor VÚP Praha