Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Koláž jako netradiční evaluační metoda

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Střední průmyslová škola Uherský Brod si vedle běžných evaluačních metod (např. dotazníky, průzkumy, rozhovory) vybrala i jednu netradiční, a to metodu evaluace pomocí obrazu, konkrétně koláže, která vyžaduje zapojení jiných částí mozku než mluvené slovo.
Autor VÚP Praha

Systém hodnocení klíčových kompetencí založený na hodnocení testů a aktivit žáků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Systém hodnocení klíčových kompetencí používaný na Gymnáziu v Rájci-Jestřebí umožňuje hodnotit konkrétní činnosti žáků ve všech vyučovaných předmětech a také začlenit hodnocení klíčových kompetencí do systému celkového hodnocení.
Autor VÚP Praha

Potřebujeme hodnotit?

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Autor Hana Nádvorníková

Typy portfolií a jejich využití ve výuce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V poslední době jsou učitelé vyzýváni k tomu, aby nahradili tradiční způsoby hodnocení jinými formami, aby se více než na známkování zaměřili na poskytování zpětné vazby a aby nejen hodnotili faktické vědomosti žáka, ale snažili se postihnout širší spektrum výsledků vzdělávání. V této souvislosti se často hovoří o portfoliu. S jeho používáním v českých školách však zatím nejsou velké zkušenosti. Tento příspěvek čerpá ze zkušeností kolegů v Austrálii a ve Spojených státech.
Autor RNDr. Jana Straková

Diagnostická funkce autonomního hodnocení žáka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje diagnostické metody, které je možné využít pro sebehodnocení žáka.
Autor Alena Rakoušová

Metodika skupinové práce a její hodnocení u žáků střední školy

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Autorka shrnuje své zkušenosti s hodnocením a sebehodnocením žáků při skupinové práci a připomíná jejich výhody i rizika.
Autor Věra Šedivá

Jak efektivně využívat žákovské portfolio – II. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Článek přináší další tip, jak efektivně pracovat s portfoliem v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků nejen v anglickém jazyce.
Autor Jana Vahalíková

Hodnocení pedagogických pracovníků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabízíme Vám materiál, který v ZŠ v Chrudimi využívají pro hodnocení pedagogických pracovníků. Příspěvek obsahuje hodnotící tabulku, záznamový arch i popis práce s hodnotící škálou.
Autor Zdeněk Brož

Základní školství ve Finsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o základním vzdělávání ve Finsku. Popisuje cíle základního vzdělávání, způsob hodnocení, strukturu základního školství, zabývá se kvalitou finského školství, učebním obsahem ve finské základní škole. Tento článek je psán jako inspirace pro české školství, neboť finské školství je již několik let symbolem, vzorem efektivního školství. Školství, jehož žáci se v mezinárodních srovnáních znalostí ocitají na předních příčkách. Čím to je? Jaké dobré praxe by mohly být pro naše školství inspirující pro zkvalitnění našeho vzdělávacího systému?
Autor Lucie Zormanová

Obecné předpisy týkající se provádění vlastního hodnocení školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje právním předpisům vztahujícím se k provádění autoevaluace na školách, komentuje je a aplikuje na konkrétní situace, poskytuje stručný "návod", jak při autoevaluaci postupovat.
Autor Kateřina Smolíková