Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice
| Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.  | Jarmila Novotná |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 04. 2011 |
6997 |
Výuka cizích jazyků u předškolních dětí
| Cílem příspěvku je čtenáře seznámit s charakteristickými rysy, pravidly a principy výuky cizího jazyka u dětí předškolního věku.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 07. 2015 |
6955 |
Autoevaluace třídního učitele
| Každý pedagog chce být dobrým pedagogem. Co vše se však za oním slůvkem „dobrý“ skrývá? Dlouhá škála očekávání, názorů, postojů, vnitřních i vnějších charakteristik. Po nějaké době praxe stojíme před otázkou: „Jsem skutečně dobrý učitel?“ Následující text by vám mohl přinést určitý návod, jak se s výše položenou otázkou vyrovnat. Pokusíme se najít stěžejní momenty vaší práce a nalezneme spolu možnosti, jak je vyhodnocovat, chcete-li evaluovat. A vzhledem k tomu, že toto vyhodnocení bude určeno vám samotným a vy sami je budete realizovat, hovořme o autoevaluci.  | Mgr. Martina Budínská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 02. 2011 |
10667 |
Základní školství ve Finsku
| Článek pojednává o základním vzdělávání ve Finsku. Popisuje cíle základního vzdělávání, způsob hodnocení, strukturu základního školství, zabývá se kvalitou finského školství, učebním obsahem ve finské základní škole. Tento článek je psán jako inspirace pro české školství, neboť finské školství je již několik let symbolem, vzorem efektivního školství. Školství, jehož žáci se v mezinárodních srovnáních znalostí ocitají na předních příčkách. Čím to je? Jaké dobré praxe by mohly být pro naše školství inspirující pro zkvalitnění našeho vzdělávacího systému?  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
09. 11. 2016 |
12470 |
Na jedné lodi
| V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).  | Věra Holotová |
Praktický příspěvek inspirace
|
 |
|
|
|
21. 03. 2011 |
18383 |
Jak efektivně využívat žákovské portfolio
| Většina učitelů, nejen anglického jazyka, stojí před otázkou, jak účinně využívat portfolio v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků. Tento článek může být inspirací, jak lze postupovat při řešení uvedené otázky.  | Jana Vahalíková |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
 |
|
|
|
25. 01. 2010 |
13059 |
Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie
| Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.  | Petra Babková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
02. 09. 2011 |
9323 |
Dotazníkové šetření k posouzení úrovně vzdělávacího procesu
| Dotazník, který by mohl být vodítkem pro posouzení úrovně vzdělávacího procesu, včetně jeho podmínek a výsledků vzhledem k RVP. Zpracované výsledky mohou sloužit jako podklad pro vlastní hodnocení školy a stanovení záměrů pro další práci.  | Jana Vinterová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 09. 2015 |
5058 |
Jak efektivně využívat žákovské portfolio – II. část
| Článek přináší další tip, jak efektivně pracovat
s portfoliem v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků nejen v anglickém jazyce.  | Jana Vahalíková |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
 |
|
|
|
01. 06. 2010 |
11737 |
Matematické rozcvičky
| V příspěvku autor popisuje možnosti využití matematických rozcviček při výuce. Na článek navazují další dva příspěvky - Geometrické rozcvičky a Aritmetické rozcvičky, ve kterých jsou uvedeny ukázky již vyzkoušených rozcviček s didaktickým komentářem.  | Peter Krupka |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
10. 08. 2005 |
18041 |