Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.
Autor Jarmila Novotná

Výuka cizích jazyků u předškolních dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem příspěvku je čtenáře seznámit s charakteristickými rysy, pravidly a principy výuky cizího jazyka u dětí předškolního věku.
Autor Lucie Zormanová

Autoevaluace třídního učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý pedagog chce být dobrým pedagogem. Co vše se však za oním slůvkem „dobrý“ skrývá? Dlouhá škála očekávání, názorů, postojů, vnitřních i vnějších charakteristik. Po nějaké době praxe stojíme před otázkou: „Jsem skutečně dobrý učitel?“ Následující text by vám mohl přinést určitý návod, jak se s výše položenou otázkou vyrovnat. Pokusíme se najít stěžejní momenty vaší práce a nalezneme spolu možnosti, jak je vyhodnocovat, chcete-li evaluovat. A vzhledem k tomu, že toto vyhodnocení bude určeno vám samotným a vy sami je budete realizovat, hovořme o autoevaluci.
Autor Mgr. Martina Budínská

Základní školství ve Finsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o základním vzdělávání ve Finsku. Popisuje cíle základního vzdělávání, způsob hodnocení, strukturu základního školství, zabývá se kvalitou finského školství, učebním obsahem ve finské základní škole. Tento článek je psán jako inspirace pro české školství, neboť finské školství je již několik let symbolem, vzorem efektivního školství. Školství, jehož žáci se v mezinárodních srovnáních znalostí ocitají na předních příčkách. Čím to je? Jaké dobré praxe by mohly být pro naše školství inspirující pro zkvalitnění našeho vzdělávacího systému?
Autor Lucie Zormanová

Na jedné lodi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).
Autor Věra Holotová

Jak efektivně využívat žákovské portfolio

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Většina učitelů, nejen anglického jazyka, stojí před otázkou, jak účinně využívat portfolio v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků. Tento článek může být inspirací, jak lze postupovat při řešení uvedené otázky.
Autor Jana Vahalíková

Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Autor Petra Babková

Dotazníkové šetření k posouzení úrovně vzdělávacího procesu

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník, který by mohl být vodítkem pro posouzení úrovně vzdělávacího procesu, včetně jeho podmínek a výsledků vzhledem k RVP. Zpracované výsledky mohou sloužit jako podklad pro vlastní hodnocení školy a stanovení záměrů pro další práci.
Autor Jana Vinterová

Jak efektivně využívat žákovské portfolio – II. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Článek přináší další tip, jak efektivně pracovat s portfoliem v oblasti sebehodnocení a hodnocení žáků nejen v anglickém jazyce.
Autor Jana Vahalíková

Matematické rozcvičky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku autor popisuje možnosti využití matematických rozcviček při výuce. Na článek navazují další dva příspěvky - Geometrické rozcvičky a Aritmetické rozcvičky, ve kterých jsou uvedeny ukázky již vyzkoušených rozcviček s didaktickým komentářem.
Autor Peter Krupka
Celkem: 161