Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Hodnocení"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

15 let Spomocníka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva popisující výsledky činnosti a současnou situaci Učitelského spomocníka, jenž již 15 let pomáhá českým učitelům s orientací ve světě vzdělávacích technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Abeceda 60. let

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Václava Korcová

Abeceda managementu – Hodnocení pracovníků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text příspěvku se věnuje hodnocení pracovníků. Je možné v něm najít několik metod a způsobů hodnocení. Mimo jiné se zabývá měřítky pracovní výkonu a jeho řízením nebo motivačním rozhovorem.
Autor Jaroslav Jindra

Aktivita Měsíce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Ivana Kolářová

Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o vystoupení ředitelky Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při americkém Ministerstvu školství Lindy Roberts na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattanu z něhož vyplývá, že do budoucna chce americká vláda klást mnohem větší důraz na hodnocení projektů zavádění technologií do škol.
Autor Helena Hlaváčková

Autoevaluace třídního učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý pedagog chce být dobrým pedagogem. Co vše se však za oním slůvkem „dobrý“ skrývá? Dlouhá škála očekávání, názorů, postojů, vnitřních i vnějších charakteristik. Po nějaké době praxe stojíme před otázkou: „Jsem skutečně dobrý učitel?“ Následující text by vám mohl přinést určitý návod, jak se s výše položenou otázkou vyrovnat. Pokusíme se najít stěžejní momenty vaší práce a nalezneme spolu možnosti, jak je vyhodnocovat, chcete-li evaluovat. A vzhledem k tomu, že toto vyhodnocení bude určeno vám samotným a vy sami je budete realizovat, hovořme o autoevaluci.
Autor Mgr. Martina Budínská

Autoevaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvod do problematiky autoevaluace v mateřských školách, jejího významu, příčin, cílů a způsobů zpracování.
Autor Kateřina Smolíková

Barva a světlo v obraze

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Simona Svatošová

Čas pro učební proces

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí autoevaluační nástroje, které byly vytvořeny pro zkoumání oblasti „Čas pro učební proces“ a umožňují seznámení s vyhodnocením dílčích témat zkoumané oblasti i s jejich reflexí.
Autor VÚP Praha

Celostátní testování žáků v Evropě – výtah ze studie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie Celostátní testování žáků v Evropě: Cíle, organizace a využití výsledků je komplexním přehledem o vývoji, cílech a organizaci celostátních testů v evropských zemích (členské státy EU, Island, Lichtenštejnsko a Norsko) a byla vypracována na žádost České republiky předsedající Radě Evropské unie v první polovině roku 2009. Účelem studie je poskytnout srovnávací přehled vývoje, cílů a organizace celostátních testů v EU a přispět k pochopení toho, jak jsou výsledky testů využívány.
Autor Miroslava Salavcová
Celkem: 162