Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Možnosti využití učebních stylů ve vyučování
| Ukázka pochází z knihy Analýza vyučování - vyučování jako dialog, řízení učení žáků, styly a způsoby hodnocení, komunikace, kooperace a interakce.  | Zdeněk Kolář |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
25. 06. 2012 |
8001 |
Hodnocení žáků a autoevaluace školy - příklady zpracování ŠVP
| V této podsekci se kromě komentovaných ukázek ke struktuře ŠVP dozvíte, jak si pilotní školy poradily při tvorbě s jednotlivými částmi školních vzdělávacích programů - hodnocením žáků a autoevaluací školy.  | VÚP |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 09. 2009 |
2771 |
Odpovědi - Hodnocení žáků a autoevaluace
| Odpovědi - Hodnocení žáků a autoevaluace  | VÚP |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 09. 2009 |
5954 |
Hodnocení žáků a autoevaluace školy - příklady zpracování ŠVP
| Ukázky zpracování doplněné krátkým komentářem.  | VÚP |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
22. 09. 2009 |
6143 |
Na jedné lodi
| V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).  | Věra Holotová |
Praktický příspěvek inspirace
|
 |
|
|
|
21. 03. 2011 |
18353 |
Nástroje hodnocení podporující objevování a učení
| Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení. Cílem článku je zaznamenat ty nástroje, které by žáky efektivně prováděly procesem učení, které by byly ze strany učitele zvládnutelné, které integrují spolupráci s rodiči a jsou jasné pro vedení školy, kolegy, inspekci. Základními kritérii pro jejich výběr byla srozumitelnost hodnocení, věcnost, pozitivní zaměření, individuální vztahová norma a pozitivní zkušenosti učitelů.  | Táňa Kadlecová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
22. 06. 2011 |
8034 |
Common Sense Media
| Informace o jedné zajímavé americké organizaci poskytující evaluační služby výukových materiálů, programů, a aplikací včetně na digitální gramotnost zaměřených metodických postupů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Tamara Müllerová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
08. 01. 2015 |
3057 |
Formative – online hodnocení žáka
| Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Stanislav Havlík |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
13. 03. 2017 |
3965 |
Daty řízené školství v roce 2020
| Další z řady reflexí účastníků kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století". Vznikla po prostudování problematiky 6. lekce, jež nesla název Aktuální metody hodnocení výukových výsledků. Má ovšem přesah i do poslední ještě nerealizované lekce - Budoucnost vzdělávacích technologií. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Stanislav Cikalo |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 11. 2011 |
4537 |
Zoologie – Obojživelníci ČR
| Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.
Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.
Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.  | RNDr. Miroslav Pražienka |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
08. 02. 2018 |
3037 |