Text má podobu metodické přípravy učitele s možností volby tabulkového editoru a pracovního prostředí (klasický program nebo webové rozhraní Internetu). Za předmět zpracování je zvolena násobilka ve formě tabulek. V závěru jsou připojeny náměty ke zhotovení školních pomůcek.
Článek popisuje možné nasazení programovatelných logických automatů, které se na technických školách nacházejí za účelem výuky zaměřené na automatizaci procesů v reálném čase, pro výuku základů algoritmizace, která patří k povinným položkám učebních plánů všech středních škol.
Velice často se otázka bezpečnosti redukuje na chování v počítačové síti a vhodnou softwarovou výbavu. My se tuto redukci tématu pokusíme překročit, když se zaměříme na problémy, které se dotýkají bezpečnosti hardwaru – od montáže a zásahů do počítače, přes zálohování až po záložní napájení.
Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.