Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Jak rozumět pojmu osobnostní a sociální výchova?
| Článek předkládá ukázku \"Jak rozumět pojmu \"osobnostní a sociální výchova\"?\" z knihy Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Autorem ukázky je Josef Valenta.  | R. Jedlička a kol. |
|
|
| |
|
23. 02. 2016 |
5170 |
Čeština zajímavě a komunikativně II: Slovesa
| Kniha je určena učitelům českého jazyka druhého stupně základních škol a nižších tříd gymnázií a studentům oboru Český jazyk a literatura na vysokých školách. Přináší zajímavé náměty k učivu o slovní zásobě, tvarosloví, skladbě a slohu v 8. a 9. ročníku. Přínosné je propojení praktické části s metodickou i závěrečné prověřovací testy. Výklad doplňují odkazy na mezipředmětové vztahy a průřezová témata.  | Klímová K., Kolářová I. |
|
|
| |
|
17. 02. 2016 |
5527 |
Projevy dětské zvídavosti: Otázky
| V ukázce si připomeneme, co znamená pojem \"otázka\" v komunikačním procesu, jaké druhy otázek rozlišujeme a k jakému směřují cíli. První projevy otázek jsou pozorovatelné od věku 18 měsíců, a to neverbální komunikací, pomocí intonace za použití 1 - 2 slov, pomocí otázek s použitím tázacích zájmen a příslovcí: kde, co, proč, kdo, kdy... Od 3 let se otázky stávají součástí rejstříku verbálních projevů jedince, a tak nedílnou součástí mezilidské komunikace.  | J. M. Havigerová, I. Burešová, V. Smetanová a kol. |
|
|
| |
|
17. 12. 2014 |
5076 |
Hry a činnosti pro rozvoj přirozené inteligence: Přírodovědění
| Článek nabízí ukázku z knihy Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let zaměřenou na hry a činnosti v přírodě a o přírodě.  | Katharina Bäcker–Braun |
|
|
| |
1 komentář |
04. 11. 2014 |
10973 |
Školní poradenství: Oblasti činností výchovného poradce
| Článek nabízí inspiraci, jak může výchovný poradce zajišťovat na základní škole funkci kariérového poradce (včetně možnosti uspořádat veletrh středních škol). Také se dozvíte o úloze výchovného poradce jako metodika při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, s neprospěchem, žáky nadanými i s žáky s problémovým chováním.  | Dana Knotová a kol. |
|
|
| |
|
20. 08. 2014 |
11567 |
Terapie ve speciální pedagogice: Edukační biblioterapie
| Kniha Terapie ve speciální pedagogice velice konkrétně popisuje jednotlivé terapeutické techniky, které jsou využitelné ve speciální pedagogice. Je primárně určena studentům speciální pedagogiky, psychologie a dalších pomáhajících profesí. Její předností je ucelenost pohledu, ale i fakt, že předkládá i méně známé techniky. Pro pedagogy může být kniha inspirací pro práci v některých hodinách, protože obsahuje také velké množství příkladů z praxe. Náměty lze využít nejen pro terapeutickou praxi, což dokládají ukázky, které byly vybrány.  | O. Müller a kol. |
|
|
| |
2 komentáře |
19. 06. 2014 |
5285 |
Tatínku, nezlob! - práce s knihou
| Nakladatelství Grada vydalo další knihu určenou pro malé čtenáře v edici Čtení pro prvňáčky. Vynálezce inženýr pan Všetečka má všetečnou, a jak jinak, vynalézavou dceru Barušku. Když ti dva spolu něco vymýšlejí, je to trochu legrace, trochu dobrodružství a trochu katastrofa. Roztomile bláznivé příhody rodiny Všetečkových jsou určeny čtenářům od šesti let.
Článek popisuje práci s kapitolou Tatínku, nezlob! v hodině českého jazyka ve druhé třídě.  | L. Rožnovská, M. Vydrová |
|
|
| |
|
10. 02. 2014 |
3533 |
Teorie výchovy: Pedagogika jako snění o ideálech
| Esej o mravním poslání vychovatele a výchovy obecně je ukázkou z knihy Teorie výchovy.  | Martin Strouhal |
|
|
| |
|
16. 01. 2014 |
6935 |
STRAŠIDLÁŘ - Mezi námi lesními strašidly: Hejkal
| Nakladatelství Grada vydalo další díl Strašidláře, tentokrát o lesních strašidlech. Kniha obsahuje 18 kapitol o různých lesních stvořeních s ilustracemi Z. Študlarové. Součástí knihy je mapa s výskytem strašidel.
V článku je popsána práce s kapitolou o Hejkalech.  | Hynek Klimek |
|
|
| |
4 komentáře |
02. 01. 2014 |
9870 |
Učitel a rodič: O čem si rodiče přejí být informováni
| Jaké jsou požadavky rodičů ohledně informovanosti o vzdělávání jejich dětí? Shodují se představy učitelů a rodičů? Nabízíme vám ukázku z knihy Učitel a rodič.  | Robert Čapek |
|
|
| |
|
18. 12. 2013 |
4710 |