Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Geografie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Geografie"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čtení v hodinách zeměpisu – 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vysvětluje podstatu různých metod aktivního a funkčního čtení. Popisuje zavedení čtenářského deníku (portfolia) ve vyučovacím předmětu Zeměpis, který by obsahoval jednotlivé "zdroje čtení". Popisuje techniky Podvojný zápis a Poslední slovo patří mně.
Autor Dana Řezníčková

Možnosti tu jsou...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. Žáci přemýšlejí o výhodách a nevýhodách různých možností, jak se zapojit do rozvojové spolupráce. Hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 2. praktická část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Praktická část studie představuje jeden z příkladů doporučeného vyučovacího postupu k rozvoji EV a k podpoře výchovy k udržitelnému rozvoji ve vyučovacím předmětu Zeměpis (Geografie) v podobě krátkodobého školního projektu.
Autor RNDr. Josef Herink

Revize amerických Standardů geografického vzdělávání v roce 2009. Může české učitele zeměpisu inspirovat?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V článku se autor zabývá připravovanou revizí (2. vydáním) amerických Standardů geografického vzdělávání z roku 1994. V textu jsou porovnávány rozdíly mezi 1. vydáním z roku 1994 a návrhem 2. vydání z roku 2009 na tématu Rozmístění obyvatelstva a Charakteristiky obyvatelstva. Ve druhé části je příslušný americký standard porovnávaný s odpovídajícím českým vzdělávacím geografickým obsahem v RVP základního a gymnaziálního vzdělávání. Autor upozorňuje na možnou inspiraci při pedagogické realizaci tohoto tématu v české školní praxi, zvláště standardizaci v geografickém vzdělávání nutnou pro posuzování kvality odborné výuky a kvality práce učitele (standard práce učitele).
Autor Jaroslav Vávra

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – shrnutí, závěry a doporučení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Závěrečná část sedmidílné série k porovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech.
Autor Josef Herink

Příklad úkolů z geolaboratoře

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje možné aktivity v rámci terénní geografické výuky. Žáci zjišťují demografické údaje zemřelých významných osobností z jejich náhrobků.
Autor Silvie Kuldová

Pralesy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí několik aktivit pro žáky vztahujících se k tématu původního lesa na území Česka.
Autor Petr Hopfinger

Mozambik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu, Občanského a společenskovědního základu) s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS). Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivit žáci pracují s informacemi o příčinách chudoby v Africe na příkladu vybrané země. Žáci vybírají významné informace z textu a učí se učit ostatní.
Autor Ondřej Nádvorník

Google Earth - 3D rozhraní k planetě

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přibližuje počítačový grafický program umožňující zpestřit výuku Geografie na středních školách.
Autor Lukáš Maixner

Rozvojová spolupráce - pro a proti (integrace průřezového tématu VMEGS)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci porovnávají výhody a nevýhody různých forem rozvojové spolupráce a hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník
Celkem: 52