Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Geografie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "Geografie"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 1. metodická část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Účelem studie je poskytnutí metodické i praktické podpory učitelům vyučovacího předmětu Zeměpis (Geografie) pro zavádění a uplatňování prvků environmentální výchovy (EV) a výchovy k udržitelnému rozvoji lidské společnosti v základní škole a na nižším stupni osmiletých gymnázií. Metodická část studie obsahuje podněty, opěrné body, možnosti, přístupy a postupy pro uplatnění EV a výchovy k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu podle aktuálně platných učebních dokumentů. Uvádějí se zde konkrétní příklady učebních metod, postupů a forem vhodných a doporučených pro praktické vyučování.
Autor RNDr. Josef Herink

GeoKačer 2010 – tak trochu jiná geografická soutěž

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Občanské sdružení Buď Geo… zahajuje již třetí ročník soutěže GeoKačer – geografickou soutěž pro středoškoláky a nově i jejich pedagogy. Hlavní náplní je outdoorová aktivita vycházející z geocachingu. Jedná se o hledání skrýší/pokladů pomocí GPS navigace (ale i bez ní) různě v krajině i městském prostoru. Součástí projektu jsou i přednášky v jednotlivých školách nejen o soutěži, ale také o geoinformatice. Členové občanského sdružení jsou totiž zároveň i studenti Katedry geoinformatiky PřF UP Olomouc.
Autor Jiří Pánek

Revize amerických Standardů geografického vzdělávání v roce 2009. Může české učitele zeměpisu inspirovat?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V článku se autor zabývá připravovanou revizí (2. vydáním) amerických Standardů geografického vzdělávání z roku 1994. V textu jsou porovnávány rozdíly mezi 1. vydáním z roku 1994 a návrhem 2. vydání z roku 2009 na tématu Rozmístění obyvatelstva a Charakteristiky obyvatelstva. Ve druhé části je příslušný americký standard porovnávaný s odpovídajícím českým vzdělávacím geografickým obsahem v RVP základního a gymnaziálního vzdělávání. Autor upozorňuje na možnou inspiraci při pedagogické realizaci tohoto tématu v české školní praxi, zvláště standardizaci v geografickém vzdělávání nutnou pro posuzování kvality odborné výuky a kvality práce učitele (standard práce učitele).
Autor Jaroslav Vávra

Pralesy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí několik aktivit pro žáky vztahujících se k tématu původního lesa na území Česka.
Autor Petr Hopfinger

Projektová výuka - Kudy tekla voda

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Cílem projektu bylo analyzovat v krajině vlastního bydliště změny, které mohou podmiňovat častější výskyt ničivých povodní. K článku je přiložena prezentace a stručný návod, jak postupovat při tvorbě školních projektů.
Autor Jan Ježek

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – shrnutí, závěry a doporučení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Závěrečná část sedmidílné série k porovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech.
Autor Josef Herink

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – Skotsko

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předposlední část série článků zaměřených na porovnání přístupů jednotlivých států a jejich kurikul k oboru geografie.
Autor Josef Herink

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – Slovinsko

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Další z řady článků věnovaný srovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech. Slovinský vzdělávací systém v oblasti základního vzdělávání nyní prochází podobnou reformou. Jak se jim daří změnit zažitá pravidla, můžete porovnat v tomto článku.
Autor Josef Herink

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – Kanada

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Další z řady článků věnovaný srovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech. Tento je věnován jedné ze severoamerických zemí a jejímu pojetí vzdělávání – Kanadě. Inspirací může být i způsob jak se vyrovnává kanadské kurikulum se spojením nesourodých kurikul jednotlivých provincií.
Autor Josef Herink

Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – Finsko

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Další z řady článků věnovaný srovnání pojetí oboru geografie v národních kurikulech. Finsko je ve svém pojetí vzdělávání velmi inspirativní zemí. V tomto článku můžete porovnat, zda a v čem se její kurikulum liší od našeho.
Autor Josef Herink
Celkem: 52